Ez a tétel volt már egyszer fenn a vaterán (pár éve).Johann Wind írta:Szerintetek ez az aminek írják? Én nem értek hozzá, még nem is láttam ilyet.http://gyujtemeny.vatera.hu/militaria/f ... szabbitott
Az igazi Pumák és Dongók
Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom
- B. Stenge Csaba
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2007.12.11. 16:52
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2011.12.14. 10:56
Ez az lehet aminek írják? Fotógéppuska?B. Stenge Csaba írta:Ez a tétel volt már egyszer fenn a vaterán (pár éve).Johann Wind írta:Szerintetek ez az aminek írják? Én nem értek hozzá, még nem is láttam ilyet.http://gyujtemeny.vatera.hu/militaria/f ... szabbitott
Szegeden születtem
Szép leányt szerettem
Szép leányt szerettem
-
- Hozzászólások: 856
- Csatlakozott: 2007.10.24. 14:41
http://www.mno.hu/?block=mno_video_popu ... a_id=51988
B.Stenge Csaba és Punka Gyuri az 1944-45-ös Magyar Légierőről.
B.Stenge Csaba és Punka Gyuri az 1944-45-ös Magyar Légierőről.
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Most töltötte fel Lajos:
Az Il-2 videók esetleg ismerősek lehetnek.
Háborús Repülőgépek Nyomában - A Bejczy Akta
Az Il-2 videók esetleg ismerősek lehetnek.

Háborús Repülőgépek Nyomában - A Bejczy Akta
"In thrust we trust!"


-
- Hozzászólások: 860
- Csatlakozott: 2007.10.24. 17:40
Jéé, ott vagyunk a stáblistában!VO101_Sanyo írta:Most töltötte fel Lajos:
Az Il-2 videók esetleg ismerősek lehetnek.
Háborús Repülőgépek Nyomában - A Bejczy Akta
Azért engem elgondolkodtatott kicsit, Bejczy, a tűzszerész Baksa Tamás, Gege (egy pillantra látszódik a temetésen)
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Nagyon jó lett ez az összeállítás, érdekes kisfilm.

- VO101_Sheriff
- Hozzászólások: 1218
- Csatlakozott: 2007.10.23. 22:06
Kicsit hiánypótlás, reméltem hogy kész lesz egyszer.
Köszönjük Lajos!
Köszönjük Lajos!
A barátok jönnek mennek, az ellenségek meg csak gyűlnek...
-
- Hozzászólások: 856
- Csatlakozott: 2007.10.24. 14:41
Örülök, hogy végül kész lett a film, megtiszteltetés, hogy mi is hozzájárulhattunk ennyivel is.
-
- Hozzászólások: 888
- Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19
Nagyon jó film, köszönjük Lajos!
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Idei Puma Air Rally első géppárjából filmezték az útvonalat, ami a youtube-on megtekinthető. Jobb ülésben Frankó Bandi bá 


-
- Hozzászólások: 860
- Csatlakozott: 2007.10.24. 17:40
hehe, az elején az indításnál pont ott vagyunk szemben a gép szárnya alatt 

- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Ja jaVO101_Papi írta:hehe, az elején az indításnál pont ott vagyunk szemben a gép szárnya alatt


- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Kicsi a világ: a főnökasszonyomnak segítettem régi családi képeket digitalizálni, amikor kiderült hogy a férje-Klinger Vilmos- Frankó Endrével dolgozott együtt Indiában egy cementgyárhoz tartozó drótkötélpálya építésen. Magdi néni nagyon örült az életrajznak amit itt az oldalon talált...
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
-
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2011.12.14. 10:56
Szerintem ez merő hülyeség, hogyan lehetne megállapítani hogy pontosan mi történt 70, amikor a géproncs sincs meg.....VO101_Tom írta:Tisztázták Horthy István főhadnagy halálának körülményeit
Én nem zárom ki a német szabotázst sem. Göbbels megmondta:" ez az ifjú még az apjánál is nagyobb zsidóbarát" Az özvegye szerint a németek le is hallgatták őket, ráadásul Horthy, nem is titkolta azon véleményét, miszerint a németek el fogják veszíteni a háborút és M.o.-nak minél hamarabb békét kellene kérniük a szövetségesektől. Az hogy Horthy tapasztalatlan pilóta lett volna? Halálakor a 25. bevetésére indult és neki volt a legtöbb bevetése az egész században, azt is olvastam valahol hogy 1x Horthy nagyobb magasságban bedugózott egy Héjával és éppen hogy csak sikerült kivennie a gépét a zuhanásból, mondta is a parancsnokának utána, hogy erre nagyon fog majd vigyázni, nehogy még1x előforduljon. Az igaz hogy Horthy a többieknél öregebb( 38 volt azt hiszem), tapasztalatlanabb(Héjával) és "lassabb" is. Viszont nem lehet kizárni a német szabotázst sem, hisz egy ilyen gépen nagyon könnyű volt elállítani, elvékonyítani, kivenni egy alkatrészt. A beszámolók is ellentmondásosak. Annyi biztos hogy sem részeg, sem fáradt nem volt.
Az én véleményem szerint 60% az esély arra hogy pilóta hiba és 40% az hogy német szabotázs volt. A németek csináltak ennél meredekebb akciókat és merényleteket is......
Én biztos hogy így látatlanban nem merném kijelenteni hogy mi történt.
Nemeslaki szerint pilótahiba, de azt ki lehetne zárni hogy vmi műszaki rendellenesség is történt a géppel? Nem, mert a gép összeroncsolódott és részben össze is égett.
Minden tiszteletem Magó Károlynak, de ez az én véleményem.
Szegeden születtem
Szép leányt szerettem
Szép leányt szerettem
-
- Hozzászólások: 888
- Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19
Nézd, ha elfogadjuk, hogy Nemeslaki szerint túl volt húzva a forduló, és ő is csak úgy kerülte el a dugót, hogy kiengedte a botot (pilóták tankönyve 1. oldal) akkor nagyon mindegy mit képzelnek egyesek bele, az tény, hogy a dugóba esésnek minden feltétele megvolt.
Tudom, nehéz elfogadni, hogy a pilóta is hibázik néha, és van hogy ez az életébe kerül.
Azt állítod, hogy ez merő hülyeség, de te magad is 60%-ot adsz ennek az elméletnek. Ezt valahogy nem értem.
Tudom, nehéz elfogadni, hogy a pilóta is hibázik néha, és van hogy ez az életébe kerül.
Azt állítod, hogy ez merő hülyeség, de te magad is 60%-ot adsz ennek az elméletnek. Ezt valahogy nem értem.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Én Punka Gyuri bá, Magó Károly, meg a hadtörténetisekből álló, a repülésben, hadtörténeti kutatásokban ilyen szakértelemmel bíró emberek vizsgálatát nem nevezném "merő hülyeségek". Lehet más véleményed, de azt más hangnemben írd légyszíves.
A német szabotázs egy olyan összeesküvés elmélet, amit az itteni cikktől sokkal kevésbé hihető dolgokkal magyaráznak, konkrét választ meg meg sem próbál adni. Mégis melyik alkatrészt és hogyan szabotálnád a Héján, hogy a gép hasonló balesetet szenvedjen? Ráadásul a fronton, tábori körülmények között a kormányzóhelyettes gépén úgy, hogy azt se a pilóta, se a szerelők senki más ne vegye észre? Hacsak a páncéllemezek beépítését nem tartod annak, én nem tudnék ilyet mondani (És azt is kétlem, hogy a németek ilyen módszerhez fordultak volna, ha tényleg el akarják tenni láb alól, nem voltak szívbajosak sem korábban, sem ezután).
A Héja dugóra egyébként is hajlamos volt, ezt sokan, sokszor leírták. Ha a páncéllemezt úgy szerelték be, ahogy a cikkben írják, és a súlypontját hátrébb tolta, az pontosan a dugó hajlamot erősíti. Nemeslaki mondta, hogy ő is majdnem bedugózott, de laposította a fordulót (ahogy azt kell). A balra bedöntött fordulóból jobbra dugózás meg egyértelműen a túlhúzott repülés miatti dugó, ha forduló felé akar csűrni, de a lefelé kitérő csűrő átlépi a kritikus állásszöget, és kifelé lepördül a gép. Nagyon váratlan, és genyó manőver, hiszen egyik pillanatban még fordulsz az egyik irányba, a másik pillanatban meg dugózol ellentétesen. Biztos vagyok benne, akármilyen képzett pilótát meglepne, ha nem számít rá. A pilótahibához meg egyáltalán nem kell részegnek vagy kábultnak lenni, kis figyelmetlenség, és már meg is van a baj.
A német szabotázs egy olyan összeesküvés elmélet, amit az itteni cikktől sokkal kevésbé hihető dolgokkal magyaráznak, konkrét választ meg meg sem próbál adni. Mégis melyik alkatrészt és hogyan szabotálnád a Héján, hogy a gép hasonló balesetet szenvedjen? Ráadásul a fronton, tábori körülmények között a kormányzóhelyettes gépén úgy, hogy azt se a pilóta, se a szerelők senki más ne vegye észre? Hacsak a páncéllemezek beépítését nem tartod annak, én nem tudnék ilyet mondani (És azt is kétlem, hogy a németek ilyen módszerhez fordultak volna, ha tényleg el akarják tenni láb alól, nem voltak szívbajosak sem korábban, sem ezután).
A Héja dugóra egyébként is hajlamos volt, ezt sokan, sokszor leírták. Ha a páncéllemezt úgy szerelték be, ahogy a cikkben írják, és a súlypontját hátrébb tolta, az pontosan a dugó hajlamot erősíti. Nemeslaki mondta, hogy ő is majdnem bedugózott, de laposította a fordulót (ahogy azt kell). A balra bedöntött fordulóból jobbra dugózás meg egyértelműen a túlhúzott repülés miatti dugó, ha forduló felé akar csűrni, de a lefelé kitérő csűrő átlépi a kritikus állásszöget, és kifelé lepördül a gép. Nagyon váratlan, és genyó manőver, hiszen egyik pillanatban még fordulsz az egyik irányba, a másik pillanatban meg dugózol ellentétesen. Biztos vagyok benne, akármilyen képzett pilótát meglepne, ha nem számít rá. A pilótahibához meg egyáltalán nem kell részegnek vagy kábultnak lenni, kis figyelmetlenség, és már meg is van a baj.

-
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2011.12.14. 10:56
Olyan tényeket állapítottak csak meg, amelyek már 70 éve ismertek. Ezeket én is elmondhattam volna, mert sokat olvastam a témáról.... Erre írtam hogy merő hülyeség. Elemezték az eseményeket, nagy magasságban, modernebb gépekkel, valószínűleg Héja páncéllal, azt sem tudni hogy a páncélokat mikor építették be.
Én úgy érzem tisztességes hangnemben írtam, ha vkinek ez nem tetszik akkor nyugodtan ki lehet zárni a fórumból.
Én úgy érzem tisztességes hangnemben írtam, ha vkinek ez nem tetszik akkor nyugodtan ki lehet zárni a fórumból.
Szegeden születtem
Szép leányt szerettem
Szép leányt szerettem
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Ki beszélt kitiltásról? Ne drámázzunk már!
De Mago Károly, Punka Gyuri bá, vagy bármely más, ismert kutató vagy hadtörténész munkáját, írását mindenféle észérv nélkül lehülyeségezni egyrészt parasztság, másrészt nevetséges. Tudom, hogy ez úgy általában divat a neten, itt nem. És nem is lesz az.
Egyébként a cikk lényege nem az volt, hogy hogyan zuhant le Horthy gépe, hanem az, hogy a kutatásaik szerint ennek mi volt az oka. Volt egy repüléstani elmélet (faroknehéz repülőgép túlhúzott fordulóban hogy dugózik), azt számításokkal alátámasztották, majd kísérletekkel igazolták. És ezek a kísérletek egybevágtak a szemtanuk elbeszélésével. Pont.
De ha te ezt meg tudod cáfolni, vagy bizonyíték van az összeesküvés mellett, akkor hajrá, mi tart vissza? Mondj egy módszert, amivel ez a lepördülés külső hatásra (németek) előidézhető. Ne csak azt mond, hogy "valamikor valaki biztos csinált valamit". Hanem azt, hogy mit csináltak, aztán meg hogy hogyan csinálták. De amíg ez nincs, addig ezt itt be is fejezhetjük szerintem.

Egyébként a cikk lényege nem az volt, hogy hogyan zuhant le Horthy gépe, hanem az, hogy a kutatásaik szerint ennek mi volt az oka. Volt egy repüléstani elmélet (faroknehéz repülőgép túlhúzott fordulóban hogy dugózik), azt számításokkal alátámasztották, majd kísérletekkel igazolták. És ezek a kísérletek egybevágtak a szemtanuk elbeszélésével. Pont.
De ha te ezt meg tudod cáfolni, vagy bizonyíték van az összeesküvés mellett, akkor hajrá, mi tart vissza? Mondj egy módszert, amivel ez a lepördülés külső hatásra (németek) előidézhető. Ne csak azt mond, hogy "valamikor valaki biztos csinált valamit". Hanem azt, hogy mit csináltak, aztán meg hogy hogyan csinálták. De amíg ez nincs, addig ezt itt be is fejezhetjük szerintem.

-
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2011.12.14. 10:56
VO101_Tom írta:Ki beszélt kitiltásról? Ne drámázzunk már!De Mago Károly, Punka Gyuri bá, vagy bármely más, ismert kutató vagy hadtörténész munkáját, írását mindenféle észérv nélkül lehülyeségezni egyrészt parasztság, másrészt nevetséges. Tudom, hogy ez úgy általában divat a neten, itt nem. És nem is lesz az.
Egyébként a cikk lényege nem az volt, hogy hogyan zuhant le Horthy gépe, hanem az, hogy a kutatásaik szerint ennek mi volt az oka. Volt egy repüléstani elmélet (faroknehéz repülőgép túlhúzott fordulóban hogy dugózik), azt számításokkal alátámasztották, majd kísérletekkel igazolták. És ezek a kísérletek egybevágtak a szemtanuk elbeszélésével. Pont.
De ha te ezt meg tudod cáfolni, vagy bizonyíték van az összeesküvés mellett, akkor hajrá, mi tart vissza? Mondj egy módszert, amivel ez a lepördülés külső hatásra (németek) előidézhető. Ne csak azt mond, hogy "valamikor valaki biztos csinált valamit". Hanem azt, hogy mit csináltak, aztán meg hogy hogyan csinálták. De amíg ez nincs, addig ezt itt be is fejezhetjük szerintem.
Én mondjam meg hogy hogyan lehet egy repgépen vmit elállítani? Amikor te vagy a repgép szaki és gondolom műszaki rajzaid is vannak, akkor mond meg te. Te azt mondod hogy nem lehet egy repgépet úgy megrongálni hogy az műszaki hibának tűnjön és a gép lezuhanjon.* Sztem pedig lehet. Számításokkal és kísérletekkel, érdekes ezekben nem lehet hiba? Olvastam olyan szemtanúi beszámolót, ami arról szólt hogy volt aki villanást látott a kabinban és volt aki jelzőrakétát látott kirepülni a kabinból a zuhanás előtt....... Egyébként németek is voltak a reptéren.
Mi van ha Nemeslaki gépe hibátlanul működött, ezért nem volt vele semmi gond? Hogyan tették volna el láb alól másképpen a németek? Lelövik? Megmérgezik? Akkor nem hiszem hogy M.o. sokáig német szövetséges maradt volna.
Én nem zárnám ki a szabotázst. Senki sem tévedhetetlen.
Amúgy én mindig emberi hangnemet szoktam megütni és nem szoktam
sértegetni senkit, ez inkább másokra jellemző.....
* Hermann Buchner gépének motorjába pl.a gyárban jelzőrakétát tettek és a Luftwaffe-nél pedig a háború végén rendre megszaporodtak az úgynev. határvidéki igazságtételek, sokszor ott sem tudták megállapítani a szabotázs tényét, pedig mégis azok voltak.
Szegeden születtem
Szép leányt szerettem
Szép leányt szerettem