Történelem

Kép

Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom

Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Á, megint találtam egy jó kis oldalt: VVS Research Page

Ami kifejezetten érdekes részek, és más oldalakon nem nagyon találni, azok a Pilots menü alatti interjúk, szerencsére angol nyelven.

Az ő veteránjaiknak is vannak érdekes történeteik, és kb ugyanazt mondják mint a mi veteránjaink, csak a másik szemszögből

pl.:
Interview with Ivan Lukich Zvyagin, pilot from 43 IAP.

...
Q: Could you describe ordinary dogfight?
I can’t understand the question… There were no dogfights. You saw an airplane, approach it from behind, attack and leave. Bombers were not advised to attack from straight behind – the gunner would get you. Better attack it from behind-low, with an angle 20-30 degrees. Take lead and fire your weapons.
On the other hand over Kuban it was always cloudy, enemy would suddenly appear out of the clouds in front of you… And you just press the button… Single shot. I do not remember a single case when there would be a “dogfight”. Speed and maneuver is everything!
Q: Basically You see, you approach, you shoot and leave?
Yes, maximum 30 seconds. The attack itself lasts no more than 10 seconds. Still, you have to identify the plane, and this can only be done at close distance. Over frontline there always someone shouting over radio “Messer on your tail!” “Let’s do them!”. There were a lot of planes from both sides…
Q: in your personal opinion, what was our best fighter?
We had I-16 and I-153 from the start. They were by far too slow. Then Yaks and Las appeared. Which one was better… Speed was the same… Except that in La pilot was better covered from the front…
Q: Speaking of Yaks, which modification was easier for flying?
All the same…
Q: The one with 45mm cannon wasn’t heavier?
No, the engine was 1700 hp. Maybe speed was lower by 5 km\h. But when you are flying you cruise with 300-320 km\h, otherwise you would burn the fuel too soon. At maximum speed you would have empty tanks in 30-40 minutes, or you can fly slower, but for 2 hours.


...na, nem másolom be az egészet, nem is férne ki, olvassatok bele. Qrvajó.
Kép
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

"In thrust we trust!"
Kép
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

Nem tudom ismeritek e ezt az oldalt, de valami brutál mennyiségű korabeli német doksi van fent PDF formában:

http://www.die-deutsche-luftwaffe.de/
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Nagyon jó oldal!
Kép
Avatar
Attila
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2010.11.30. 11:58

Sziasztok!

Biztos sokan ismeritek az oldalt, de azért belinkelem, hátha segít valakinek! Az oldalról annyit, hogy nem csak a második világháborús repüléssel, hanem a második világháborúval, általánosságban foglalkozik.

http://www.masodikvh.hu/index.php?optio ... e&Itemid=1
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

Norveg restaurator oldala. Naluk kotott ki a heregi 88-as is. Erdemes megnezni a fotokat, kulonosen a Fw190-est.
http://www.toredgarolsen.net/
Bazz ha nem az eszaki-sarkon lenne el is mennek megnezni. ;)
Avatar
B. Stenge Csaba
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2007.12.11. 16:52
Kapcsolat:

A balatoni, Héregen bütykölt Ju 88 G-1 Berlinbe került, a Deutsches Technikmuseum-ba. Idén júliusban vitték el (előtte tavasszal még volt lehetőségem jó alaposan megtapizni). Másfél évtizedet dolgoztak rajta Héregen.

http://news.suite101.de/article.cfm/ein ... lin-a81637
VO101_Menyus
Hozzászólások: 598
Csatlakozott: 2007.10.23. 20:15

A bütykölést kikérem magamnak!
Annyit azért nem dolgoztunk, csak sokszor félre lett téve, és még most sincs kész.
A balatoni gép valóban Berlinbe ment, de amiről MMaister ír az tényleg Norvégiában kötött ki.
"Hogy megőrizd a békét, készülj a háborúra." "Bízz Istenben, és tartsd szárazon a puskaport"
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

:icon_crazy:
"In thrust we trust!"
Kép
Avatar
VO101_Sheriff
Hozzászólások: 1218
Csatlakozott: 2007.10.23. 22:06

VO101_MMaister írta:Norveg restaurator oldala. Naluk kotott ki a heregi 88-as is. Erdemes megnezni a fotokat, kulonosen a Fw190-est.
http://www.toredgarolsen.net/
Bazz ha nem az eszaki-sarkon lenne el is mennek megnezni. ;)
Te jó isten, az egyik képen látszik Menyus :icon_crazy:
A barátok jönnek mennek, az ellenségek meg csak gyűlnek...
Miklós
Hozzászólások: 86
Csatlakozott: 2008.06.25. 11:06
Tartózkodási hely: Most? Ülök a széken a monitor előtt.

"Major Frederic Borsodi served from 1941 to 1943 as a second lieutenant in the African, Sicilian, and Italian campaigns, completing 130 missions as a P-40 pilot. His flying experience with the P-40 in the M.T.O. probably formed his basis of comparison of the Bf 109G-6/trop and the US Army Air Forces fighters."
Frederic Borsodi, vajon honnan szarmazhat? :)
Itt leltem amugy, a masodik kepalairas alatt.
Don't be chicken McFly!
Bocs ha ekezet nelkul irok, a notebookom angol billentyuzetes.
Miklós
Hozzászólások: 86
Csatlakozott: 2008.06.25. 11:06
Tartózkodási hely: Most? Ülök a széken a monitor előtt.

Most nezem a cikk aljan:
Last updated 13 July 2008.
Work in progress.
All rights reserved.
email at : kurfurst@atw.hu
Khmmm.... :)
Szoval ez megint csak nekem volt uj info.
Don't be chicken McFly!
Bocs ha ekezet nelkul irok, a notebookom angol billentyuzetes.
Avatar
VO101_NateDog
Hozzászólások: 2244
Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
Tartózkodási hely: Dorog
Kapcsolat:

Miklós írta:Most nezem a cikk aljan:
Last updated 13 July 2008.
Work in progress.
All rights reserved.
email at : kurfurst@atw.hu
Khmmm.... :)
Szoval ez megint csak nekem volt uj info.
Minden ami Messerschmitt itt kezdődik és itt is fut össze. Ez egy örök körforgás.
:mrgreen:
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Az egész kurfurst.org Ádám weblapja, oda minden cuccot ő gyűjtött össze.
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Van egy kanadai weblap, amin a 2. világháború valamennyi hadviselő országának a repülő ászai össze vannak gyűjtve. A magyar szekcióhoz küldözgettem pár javítást a légi győzelmek számával kapcsolatban, és jópár képet. Itt viszont felmerült pár... ellentmondás.

Az oldal adminja küldött egy képet: ezt.
Ezen a legfölső képen Drumi van? Én még nem ismertem ezt, de Drumiról ami képet ismerek (pl. ezt), az alapján nem mondanám, hogy a két ember ugyanaz. Persze tévedhetek is, ezért kérdezem, szerintetek a felső képen Drumi van?

A másik kérdés ugyanezen a lapon az alsó kép, itt Molnár Lajos van írva, Csaba könyvében viszont Tóth Lajos szerepel a képaláírásban (ez a fotó tényleg inkább Tóth Lajosra hasonlít).

Nektek mi a véleményetek?

Hogy melyik könyv ez, azt nemtom, gondolom a Punka Gyuri bá féle Pumás könyv, ezzel kapcsolatban írtam Joenak, hogy legyen azért képben valamennyire, a háborús történetek kutatása itthon nagyon sokáig tiltott dolog volt, a dokumentumok, adatok nagy része elveszett, minél korábbi kiadású a könyv, annál valószínűbb, hogy téves adatok vannak benne (ahogy az Elfelejtett Hősök-ben ennek külön kategóriája is van...).
Kép
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

Szerintem az alsó és a felső kép fel van cserélve. Az alsó biztosan Drumi, de azért végiglapozom a könyveim.
"In thrust we trust!"
Kép
Válasz küldése