Mint
ismeretes, annak emlékére, hogy Rotter Lajos (Rotter
Lajos rövid életrajza
itt
olvasható.) 1936 augusztus 12.-én 326,5 km-es
céltávjával Világrekordot repült, a család
vándordíjat alapított. Hagyományt folytatva idén már
negyedik
alkalommal a virtuális égbolton
is meg szervezzük ezt a szép emlékű
versenyt.
A díjra itt is mint a valós repülésben
pályázni kell. Igyekszünk a Condor keretei közé
szorítva, de azért az eredeti pályázati kiíráshoz a
leghasonlóbb módon lebonyolítani és kiértékelni a
pályázatokat.
Valós repülésben használatos fontosabb korlátozott
és tiltott légterek ugyanúgy bent maradtak mint a
tavalyi évben. Ezeknek a megsértése a pályázat
érvénytelenítését eredményezi! (a képre kattintva
nagyban is láthatóak a tiltott illetve korlátozott
légterek) Ezért fontos az útvonal körültekintő
megtervezése, és érkezési repülőtér
megválasztása.

A díjak és a díjátadás a tavalyi módon fog történni.
Az első hat legjobb teljesítményt benyújtó pilóta
arany színű
oklevelet fog kapni. Az összes többi pályázó kék
színű oklevelet kap, melyen helyezés nem lesz csak
az általuk teljesített távolság. Ezen felül az első
helyezet kapja meg a dísztálat melyre a neve és a
teljesítménye is fel lesz vésve. Mivel ez egy
vándordíj ezért a nyertes csak egy évig őrizheti
azt.
A díjátadás. A vándordíj az MRSZ éves
évértékelő és díjátadó ünnepségén kerül átadásra a
nyertesnek. Igazán nagy megtiszteltetés volt, hogy
ilyen ünnepélyes körülmények közt indíthattuk útjára
a Virtuális Rotter kupát évekkel ezelőtt. Ezzel egy komoly lépést
tehettünk a szimulátoros repülés megismertetése
felé.
Reméljük sikerült hagyományt
teremtenünk és ezután is minden évben kiírhatjuk a
pályázatot.
Szabályrendszerében teljesen megegyezően igazodni
szeretnénk az eredeti kiíráshoz.
Az eredeti díj feltételeit a család az alábbiakban
fogalmazta meg:
"A díjat minden évben az a Magyar állampolgár kapja
meg, aki Magyarország területén található
repülőtérről kiindulva, az FAI mindenkori Koszorú
feladatokra vonatkozó szabályzata szerinti
leghosszabb befejezett céltávját repüli, amely
legalább 326,5 km, vagy azt meghaladó távolság. A
pilóta vállalja, hogy a díjat Magyarország
területéről nem viszi ki, és a díj megőrzéséért
teljes anyagi felelősséget vállal a következő évi
átadásig.
Fentiek szerint a díjra pályázni lehet minden olyan
befejezett távrepüléssel, mely Magyarország
területéről indult, előre deklarált indulási és
érkezési pontot tartalmaz, melyek nem kell, hogy
azonosak legyenek, továbbá maximum 3 előre
meghatározott és adott sorrendben megrepült
fordulóponttal rendelkezik. Az indulási és érkezési
pontok közötti max. 1000 m-es szintkülönbség
előírás, de a Vizsgaszabályzatban írt korrekció
alkalmazható. A táv minimális (korrigált) hossza
326,5 km.
Az itt nem szabályozott feltételeket a 2011-ben
érvényes "Vizsgaszabályzat" tartalmazza. A
pályázathoz a 2011-es "FAI Jelvények és Diplomák
Szabályzat"-ban előírt dokumentumokat kell csatolni
az MRSZ szám feltüntetésével, mellékelni kell az
eredeti IGC file-t adathordozón, vagy fotózás esetén
a vágatlan filmet, továbbá nyilatkozni kell arról,
hogy a család által fent írt feltételeket a pályázó
elfogadja. Már korábban értékelésre leadott
dokumentáció esetén elég az egyértelmű azonosításhoz
szükséges adatok megadása." 
CONDOR
SZABÁLYOK 2011
-Az indulási reptér mindenkinek Kaposújlak!
Idén is olyan egyszerűek a feltételek mint tavaly.
Készült egy jelképes alap útvonal, melyet a betöltés
után azonnal megláttok.
-A fordulópontokra és a célra
kattintva oda tologatjátok, ahová jólesik.
-A cél
helyét mindenki maga határozza meg, mindenképp
valamelyik repülőtér legyen.
-Szektorok nagysága
és szögei, minden be van állítva, ezek
szerkesztésével nem kell bajlódnia senkinek.
Fontos!
- Repülési terület, Hungary (1.00)
- Dátum, 2011. július 21.
- Induló repülőtér Kaposújlak, szektor 180fok, sugár
3000m, indulási maximum magasság 1000m!
- Fordulópontok szektorai 90 fokosak, sugaraik
3000m.
- Célszektor ugyancsak 180fok sugara csak 500m,
valamelyik repülőtéren!
- Indulás legkorábbi időpontja 13h:00'!
- A ford. pontok bárhová helyezhetőek.
- Két egymás után lévő pont között nem lehet
kevesebb 10km-nél.
- Maximum 3 db. fordulópont érintése lehetséges.
- Magasságok QNH-ban értendőek, ne tekerd vissza a
magasságmérőt induláskor!
- A kijelölt célszektorba, repülőtérre beérkezni mindenképpen.
1. Betöltitek a Rotter-Kupa-2011.fpl fájlt.
2. Fenti szabályok betartásával eltoljátok tetszés
szerint a fordulópontokat és a célt.
3. Létrehozott feladatot lementitek.
(Pl.:V8-Rotter-kupa-2011-550km.FPL)
4. Sikeresen lerepült feladatot mentitek .FTR és .IGC
fájlban is.
5. A pályázat benyújtásához az IGC-file mellett,
csatolni kell
az eredeti FTR (flight track) file-t,
és az FPL(flight plane) file-t is.
Ezektől eltérni nem lehet!
A
Condor sajátságai miatt némi korrekcióra azért
szükség van. A repülést mindenki egyénileg "offline",
vagy közös szervert indítva "online" módon hajthatja
végre. Ha véletlenül azonos távolsági teljesítmény
születne, akkor a jobb időeredményt elérő versenyző
lesz a nyertes. Nem kötelező, de csatolható képernyő
fotó is a későbbi képes beszámolóhoz.
Időjárás:
A tavalyi időjáráshoz képest idén azért vannak változások.
Későbbi indulás, alacsonyabb
felhőalap, szélirány déli,
erős tág emelések közepes változékonysággal. Erős aktivitással
kell számolni, valamint
minden változékonyság közepes)
ezzel is ösztönözve mindenkit a repülésre.
A feladtat tervezésekor, ügyelj arra,
hogy az időjárást egy picit se módosítsd. Szándékos
módosítás is érvényteleníti a pályázatodat.
A
fentieken kívül bárminemű módosítás a pályázatod
figyelmen kívül hagyását vonja maga után. Az itt nem
említett szabályzatok megegyeznek a Rotter vándordíj
mindenkori alapszabályzatával.
Észrevehettétek, hogy ebben az évben a leghamarabbi
13:00 indulással valószínűleg kevesebb repült idő, és
km megtételére lesz lehetőség. Bár ki tudja, izgalmas lesz így is.
Talán népszerűbb, és még több pályázat érkezik be a
leadás napján. A résztvevők számoljanak minimális,
úgymond nevezési díjjal Kb.1000-1500-ft, amely közös
hozzájárulással fedezi majd a győztes nevének
teljesítményének a gravírozását, oklevelek
nyomtatását, postázásukat. Utalások január hónapban
esedékesek majd, számlaszám később kerül
nyilvánosság elé. Ezt mindenki vegye tudomásul,
sajnos semmi nincs ingyen. Győztesnek, kötelező a
díjátadón való megjelenés.
A következő oldalon megtalálható a feladat, az időjárási és egyéb tervezési beállítások
tavalyihoz hasonlóan.
Hivatalos indulás: 2011.
július 21.
Leadási határidő: 2012. január
21.
szombat 16-22
óra közt.
Az ettől eltérő időpontban
érkező pályázatokat sem tudjuk elfogadni!
A pályázatokat
e-mailben küldhetitek csak a fent leírt időben.
Hároméves tapasztalattal a hátunk mögött, igyekeztünk idén egy kicsit
még izgalmasabbá a valódi verseny repülésekhez hasonlatosabbá tenni ezt a versenyt.
Mindenkinek sok sikert kívánunk!
Condor Hungary Team
|