Oldal: 37 / 42
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.05.23. 14:00
Szerző: VO101_MMaister
VO101_Lecsó írta:
Olyan 100m környékén volt az első lebillenés, amit még megfogott, de a felvételnél túlhúzta, és abból esett be balra, ami meg már menthetetlen volt. Az a hely ahova leesett ugyan pályatengelyben van, de nagyon messze a jeltől, cirka 1600m, szóval 100 méteres negyediknek is elbaszott volt. Nem ismertem a srácot szerencsére, mert 3 éve kezdett, én azóta nem jártam kint. Szerintem ha nincs ott az épület, akkor is necces a dolog.
Hat 1,6km-re a jeltol 100m-en a varos felett elhiszem hogy bepanikolt. Pirattal valoszinu kiadta volna, de ilyen lapos szogbol rohadt tavolinak tunhet a jel, foleg ha epuletek vannak alattad. Nyiregyen mennyire lehet rovidre jonni? Mennyi terepre szallasra alkalmas szabad ter van a palya vonalaban?
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.05.24. 11:39
Szerző: VO101_Lecsó
VO101_MMaister írta:
Hat 1,6km-re a jeltol 100m-en a varos felett elhiszem hogy bepanikolt. Pirattal valoszinu kiadta volna, de ilyen lapos szogbol rohadt tavolinak tunhet a jel, foleg ha epuletek vannak alattad. Nyiregyen mennyire lehet rovidre jonni? Mennyi terepre szallasra alkalmas szabad ter van a palya vonalaban?
https://www.google.hu/maps/@47.9727624, ... !1e3?hl=hu
Ha megnézed a googlemaps-et, 36-os pályán olyan 800méterre van az utolsó terepakadály (Kopogó utca, házak). A vitorla start kb a betonpálya küszöbbel egy vonalban szokott lenni, vagy 100-150 méterrel délebbre. Van ott egy kis erdő, meg alatta egy háromszögben kertesházak, oda szokás rakni a második rövid falat, nyugodt időben vagy este esetleg a "Tokaji úti vásártér" nevű piac felett lehet fordulni a negyediket, de akkor szigorúan 100m felett szép hosszú fájnellel.
Ehhez képest a Pirat a Google feliratnál esett le (Rákóczi út 100, Wallmer öltönyház). Ez az iparterület rész (csarnokok meg nagy betonplaccok) amúgy termikes időben jól emel, épp ezért nem szoktunk ott fordulni negyediket, mert ugye ahol emelés van ott merülés is van. Itt előfordul olyan mínusz 3-4 méter, hogy csak lesel. Ha alád rúg valami, te meg rossz irányba kezded tekerni, mire fordulsz egyet buktál 100 métert.
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.05.24. 12:44
Szerző: hq_Reflected
100 méteren akkor ez nem tűnik bíztató pozíciónak. Akkor szerinted ez történhetett? Ott még utolsó mentsvárként megtekert egy ilyen alárúgást, de lehet, hogy rossz irányba, megijedt a merüléstől és túlhúzta? Egyáltalán igaz az ,hogy ott kozdett el tekerni negyedikben, vagy csak messzire került, és megijedt, ezért húzta túl? Nagyon kíváncsi lennék a pontos okokra, mert úgy lehet tanulni belőle. Nálunk az egyik oktató azon csodálkozott, hogy Pirát volt, mert az szerinte nem hajlamos dugóra (nekem nem típusom)
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.05.24. 13:41
Szerző: VO101_Lecsó
hq_Reflected írta:100 méteren akkor ez nem tűnik bíztató pozíciónak. Akkor szerinted ez történhetett? Ott még utolsó mentsvárként megtekert egy ilyen alárúgást, de lehet, hogy rossz irányba, megijedt a merüléstől és túlhúzta? Egyáltalán igaz az ,hogy ott kozdett el tekerni negyedikben, vagy csak messzire került, és megijedt, ezért húzta túl? Nagyon kíváncsi lennék a pontos okokra, mert úgy lehet tanulni belőle. Nálunk az egyik oktató azon csodálkozott, hogy Pirát volt, mert az szerinte nem hajlamos dugóra (nekem nem típusom)
Nem tudom mi történt pontosan, a startról annyit láttak, hogy nagyon alacsonyan van a távolsághoz képest, fordulóban lebillen, megfogja, túlhúzza, megint lebillen és eltűnik. Nem tudom, hogy tekerni akart vagy csak fordulóban billent meg, de tök mindegy. Ha egy gép a hosszú falon utazik, a jel vonala után már nem teker. Ez a szabály. Megcsinálja a harmadikat meg a negyediket, és leszáll. Hogy miért ment ki ennyire messze, nem tudni, de ha azért akart valamit megtekerni mert úgy érezte hogy elbaszta az iskolakör felépítését és nem ér vissza, az ugyanakkora butaság, mint ha azért akart tekerni mert mindenáron fent akart maradni.
Nyíregyen nagyon nehéz elbaszni az iskolakört, kb mindenhonnan be tudsz esni a reptérre, és azért még senkit nem zavartak el, mert mondjuk kicsit elmerült, kihagyta a negyediket és bejött a harmadikból majdnem keresztben, de leszállt biztonságosan.
Egy góbét vagy egy piratot könyebben letegez a növendék, mert az oktatója azt mondja neki, hogy "ez nem hajlamos a dugóra". Minden gép dugózik, ha asszimetrikusan esik át. Ezt kell megtanulni belőle.
Meg azt, hogy inkább felszállok ma egyel többször, minthogy egyel kevesebbszer szálljak le.
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.05.24. 13:55
Szerző: hq_Reflected
Igaz...nálunk ha a jel mögött vagy 150 alatt tekerni próbál valaki azt letiltják ,de legkevesebb jól seggberúgják. Nekem eszembe sem jutna. Amúgy aznap nagyon erős volt az északi szél, lehet hogy azért került ki olyan messzire.
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.05.24. 14:21
Szerző: VO101_Lecsó
hq_Reflected írta:Igaz...nálunk ha a jel mögött vagy 150 alatt tekerni próbál valaki azt letiltják ,de legkevesebb jól seggberúgják. Nekem eszembe sem jutna. Amúgy aznap nagyon erős volt az északi szél, lehet hogy azért került ki olyan messzire.
Hát igen, édesanyám is ezzel riogatott, mikor elkezdtem vitorlázni, hogy "ha nincs benne motor, akkor azt viszi a szél amerre akarja".
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.06.15. 18:52
Szerző: hq_Reflected
Gyors kérdés: a "Lazy Eight" manőver hogy van magyarul?
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.06.15. 19:43
Szerző: VO101_NateDog
Lusta 8as. Szívesen!

Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.06.15. 19:46
Szerző: hq_Reflected
VO101_NateDog írta:Lusta 8as. Szívesen!

Köszi!

Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.06.15. 19:53
Szerző: VO101_Tom
Én is passzolom. Ezt civil repülésben használják nem?
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.06.15. 20:23
Szerző: VO101_MMaister
hq_Reflected írta:Gyors kérdés: a "Lazy Eight" manőver hogy van magyarul?
Nem magyarul van, de mivel angolul szepen tudsz enekelni, gondolom az olvasas is megy
http://www.cfinotebook.net/notebook/man ... azy-eights
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.06.17. 08:41
Szerző: hq_Reflected
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.07.22. 01:52
Szerző: VO101_Tom
hoppá, ezt sosem látná szívesen az ember...
https://www.youtube.com/watch?v=2MEapiGMbxw
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.08.25. 07:25
Szerző: hq_Reflected
Egy teszpilóta részletesen leírja milyen Messzerrel repülni. Nagyon érdekes!
https://www.warhistoryonline.com/world- ... rey-x.html
Zárójelben: Tom, válaszul arra, miért szeretem jobban a DCS-t - ugyan a CloD FM sok tekintetben pontosabb, és tényleg egy mestermű, de a cikkben leírtakat nem nagyon élem át benne. Ellentétben a DCS Messzerrel, amivel minden fel-, és leszállás pont ilyen, ahogy leírja. Persze aláírom, az sem tökéletes, Nem is a vitát akarom újraindítani, csak a cikk kapcsán jegyeztem meg, hogy mennyire visszaadja mindezt a DCS.
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.08.25. 15:31
Szerző: Sakkay
Egyetértek veled. Ugyanígy fogalmaznám meg magam is.
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.08.26. 15:02
Szerző: VO101_Tom
Üdv. Nekem nem nyit meg cikket, csak valami weboldalt, ahol rengeteg cikk van felsorolva, de nem találtam itt sem olyat ami mesza pilótáról szólt volna.
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.08.26. 15:16
Szerző: VO101_Tom
Illetve keresésre kiad egy ilyet:
Newly restored Messerschmitt Bf109G flies again: Test pilot shares his experience…
Erre gondoltál?
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.08.26. 17:59
Szerző: hq_Reflected
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.08.27. 22:16
Szerző: hq_Reflected
Hogy fordítanátok pontosan azt hogy oil cooler flaps illetve radiator flaps?
Re: Repülés a való világban
Elküldve: 2017.08.28. 09:55
Szerző: VO101_Mate
Jak-52-es ground school-on ez a két kifejezés ment hivatalosan:
Olajradiátor hűtőzsalu
meg
Motorhűtés-zsalu
Ezekkel nagyon nem lősz mellé.