Repülés a való világban

Kép

Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom

Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Tegnap késő délután számomra érthetetlen módon első próbálkozásra sikerült teljesítenem a C vizsgarepülés kritériumát. Iszonyatosan izgulva,eleinte szögletesen de sikerült három pöffenetet találnom ezzel magasságot és időt nyerni. Azt mondták eleinte nagyon látszott a földről is hogy ideges vagyok. Háromszáz tízre csőröltem onnan le kettő ötvenig. Akkor jelzett a popó illetve a varió hogy tekerni! Felgebeckedtem négyszáz húszig két nagyobb pöffenet találva. Ott már megnyugodtam hogy ha nem is lesz meg az idő de nem kell szégyenkezve lejönnöm hogy még termiket sem fogtam. Azt mondták hogy kb 7-8 perc elteltével kisimult a gépem mozgása teljesen.(akkor nyugodtam meg ) Aztán mintha kihúzták volna alólam a talajt..... -2,-3m/s hamar leértem csörlési magasságra.... Ott még jött egy pöffenet, belecsavartam. Kicsit bosszúsan de úgy érezve nem maradtam szégyenben elkönyveltem hogy ez most nem sikerült. Nagy meglepetésemre mikor kikászálódtam a gépből gratuláltak hogy 14 percel (min 5 max 20 lehet nívó felett) sikeres C vizsgát tettem....... Ha jól emlékszem Dunakesziről átrepült hozzánk Astirral "Pici lány" Neki ezzel a távval lett meg az ezüst koszorúja. A vizsgám előtt kérdezte viszek e karórát. nem volt nálam. De az övét elkértem. Marha csinos voltam azzal a női karórával de szerencsét hozott! Azt ígértem neki hogy ha szerencsét hoz akkor elhívom vacsorázni. Szerencsét hozott!!!!!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára V.4_TOmCSI 2015.07.24. 04:31-kor.
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Gratulálok! 8-)

Nekem elsőre erős szeles nullázás volt, majd 9 perc 30 másodperccel leszálltam, és nem adták meg. Másodjára viszont jobb időt fogtam ki.

De jó, Alinának megvan a koszorúja? :) Majd gratulálok neki is holnap.

Most jönnek majd neked az igazán izgi feladatok, egyre többet a levegőben maradni. Egyre jobban figyeled majd az időjárást, mert nem mindegy mikor mész ki repülni. Most a 3 órával küzdök, de csak nem jön össze. Az egy órámat másfélre toltam ki, mert olyan jó volt az idő. Múlt hétvégén viszont semmi felhő, turbulens száraztermikek, erős déli szél, alacsony légtér, és 1000 m-en is 35 fok volt (kívül). Másfél óra után leszálltam ,mert úgy éreztem ,hogy vagy hányni fogok ,vagy beájulok a gépbe..
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Gratulálok!
Kép
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Tegnap jártam úgy hogy az egyik Ka 7-nek rakoncátlankodott a kerékfékje ezért inkább nem repült. a másikat amivel a feladatomat szerettem volna repülni elvitték a szakszósok öröm repkedésre. Góbét még nem a típusom így azzal nem repülhettem, maradt a kiszolgálás illetve a kötélhúzás....... mire megkaphattam a gépet kitisztult az ég sehol semmi jele egy kis emelésnek.Volt két próbálkozásom hogy nekifutok az oktatós félórának de két startból repültem összesen hat percet................Ma megpróbálom megint.
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Tomcsinak lőttem egy képet a mai repülésről. Nem volt csőrlőüzem, ezért Alina elvitt nagyvassal. Annyira kényelmetlen mint amilyen csúnya az a tákolmány...
Csatolmányok
image.jpg
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Kösz! Nekem sikerült megrepulni az oktatos félórát. Egy óra tíz perc lett és 2220 m magasság.
Szerettem volna szombaton az egyedüli fel órákat de mire gépbe ültettem volna elromlott az időjárás.
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Az gyorsan ment, gratula. Az oktatos felorara en egy fel evet vartam:( sose jott ugy ki.

Tegnap fura egy nap volt. Megrepultem a ka8 tipust, es a 3 oramat, majd egy legtersertesi eljaras elsoszamu gyanusitottja lettem. Egy LOT pilota latott valakit tul magasan. Nem sok mas gep volt akkor arrafele, es nalam nem volt logger. Rettegek h mi van ha en csesztem el valamit es tenyleg rossz helyen voltam. Nagyon komoly kovetkezmenyei lehetnek a repterre nezve, es ket klubot is padlora vaghat az eset. Ha ez az en hibambol tortenik az meg plane katasztrofa. Ha nem is zarjak le a repteret, eleg ha a koordinalt legtereket torlik el, mar lehetetlen a repules. Penzbirsagrol meg letiltasrol nem is beszelve. Nem tudom mi lesz..
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Ez nem hangzik jól. Majd írj, hogy mi lesz az ügyből.
Nem akarok reputániban okoskodni, de magasságmérőt nem nézted? A kijelölt légtérhatár vagy magassági korlátozás a legszigorúbb korlátozás, amit vitorlázóval tartani kell, főleg így Bp környékén ahol már alacsonyan jönnek a leszálló gépek.

Egy egész repteret nem fognak egyetlen légtérsértés miatt bezárni (ürügyet viszont adhat ha egyébként vannak problémák az önkormányzatokkal, ami manapság nem ritka sajnos), inkább abból ne legyen gond, hogy amíg saját szakszód nincs, addig az oktató szakszójára megy a dolog, őt is elővehetik, hogy milyen rep előtti felkészítést adott a feladatod előtt - már ha végül téged hoznak ki hibásnak.
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Tudom hogy milyen komoly dolog ez, éppen ezért vagyok magam alatt. Valahol a plafonon kóricáltam, de addigra már a 3. órám közepén jártam, és azt sem tudtam fiú vagyok - e vagy lány. Közben próbáltam inni/ enni, hogy ne rókázzam szét a kabint, meg telefonon elérni valakit aki tudja pontosan mikor szálltam fel...

Visszahallgatva az ATC-t és a radart nézve a lengyel gép folyamatosan süllyedt, és lehet h ő is légteret sértett, de a fene tudja. Elméletileg az ominózus gép kb 200 m-el lógott feljebb, ami 4 méteres emelések és merülések közt nem sok egy tévedéshez. Meglátjuk milyen szintű vizsgálat lesz a dologból, ahol vagy kiderül, hogy nem én voltam, vagy kiderül hogy én hibáztam. Nem tudom bizonyítani ,mert nem volt loggerem, és olyan pontosan nem tudok visszaemlékezni mindenre..
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Amikor én repkedtem, az elkülönítési magasság 300 méter volt, ami Dunakeszin még elvileg akkor is elég, ha a vitorlázó elfelejti átszámolni QFE-QHN közötti különbségeket, bár kétségtelen, hogy attól függetlenül az már légtérsértés, mivel az elkülönítési sávba sem szabad már beleemelkedni. Apropo. Nálatok mennyi a QFE magasság?
Kép
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

hq_Reflected írta:Az gyorsan ment, gratula. Az oktatos felorara en egy fel evet vartam:( sose jott ugy ki.

Tegnap fura egy nap volt. Megrepultem a ka8 tipust, es a 3 oramat, majd egy legtersertesi eljaras elsoszamu gyanusitottja lettem. Egy LOT pilota latott valakit tul magasan. Nem sok mas gep volt akkor arrafele, es nalam nem volt logger. Rettegek h mi van ha en csesztem el valamit es tenyleg rossz helyen voltam. Nagyon komoly kovetkezmenyei lehetnek a repterre nezve, es ket klubot is padlora vaghat az eset. Ha ez az en hibambol tortenik az meg plane katasztrofa. Ha nem is zarjak le a repteret, eleg ha a koordinalt legtereket torlik el, mar lehetetlen a repules. Penzbirsagrol meg letiltasrol nem is beszelve. Nem tudom mi lesz..
Ooo bakker, pont te voltal az. ??? Tegnap beszeltem a Tornyaival alias VO101_Rudi, aki a repvez volt aznap es meselte a sztorit. Ez komoly dolog:( Rudi szerint a LOT gep azt jelentette, hogy a vitorla folotte volt.

Megyek ki kedden v. szerdan repulni a Rudival, remelem nem lesz nagyobb baj ebbol. Az utolso hasonlo eset utan megvontak a koordinaltat. Akkor egy wizzair jaratnak ki kellett ternie, hogy elkeruljon egy utkozest egy malev vitorlaval. Ott konkretan szemelyi serules is tortent az airbuson.
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Hát ez az, hogy nem tudom h én voltam -e. Nem hinném, de nem tudom bizonyítani az ellenkezőjét sem. Nem volt nálam logger (ezentúl mindig viszek) Tudtommal én a plafonon kóricáltam nagyjából arrafelé, vagy nyugatabbra de hogy pont akkor hol azt magam sem tudom. Ráadásul az is zavaros, hogy a flight radar 24 szerint azon a szakaszon a LOT gép süllyedt folyamatosan, sőt lehet h túl alacsonyra is ment.

Szóval nem tudom mi lesz ebből, tudom, hogy ez nem játék, remélem nem én hibáztam. Azt meg pláne remélem ,hogy a klubnak nem esik baja ebből.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

MM. Meddig vagy itthon? Lehetne kólázni valamikor jövő hét végén vagy azt követő héten (holnaptól péntekig Balatonon vagyok).
Kép
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Tom írta:MM. Meddig vagy itthon? Lehetne kólázni valamikor jövő hét végén vagy azt követő héten (holnaptól péntekig Balatonon vagyok).
Csak a heten leszek. Lehet hetvegen a Balcsin. Ha nem, akkor kolazhatunk hetvege fele. Pentek este?
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Sikerült a második háromórám is. Ellenszél, alacsony plafon, felhőtlen kék ég. Agónia volt, főleg, hogy kicsit ferdén sikerült beülnöm a Ka-8-ba, de mondom úgysem lesz meg ma. Aztán másfél óra után jobbnak láttam tovább küzdeni. Az utolsó egy órámat ugyanannak a terminkek a tetején féklapozva töltöttem. Mikor meglett a háromóra, kb 10 másodpercig fontolóra vettem ,hogy rápróbálok az ötórára, majd nagyon gyorsan féklapot nyitottam és leszálltam. Az ötórát majd 31-es pályánál, szép felhős időben, nem pedig küzdve mint disznó a jégen.

Ezzel a szakszóhoz szükséges időtartamfeladatok megvannak, most kicsit pihenek, örömrepülök, aztán a naralások után ősszel, mikor már úgysem lesz olyan jó idő, megcsinálom a vontatósulit. Ha minden jól megy sikerül az idei célkitűzés, és a kezemben lehet a szakszó.

Tomcsi, látom te már a félórát is abszolváltad? Nem sok időt vesztegettél a C vizsga után :)
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

VO101_MMaister írta:
VO101_Tom írta:MM. Meddig vagy itthon? Lehetne kólázni valamikor jövő hét végén vagy azt követő héten (holnaptól péntekig Balatonon vagyok).
Csak a heten leszek. Lehet hetvegen a Balcsin. Ha nem, akkor kolazhatunk hetvege fele. Pentek este?
Szorri. Szar idő volt, ami pont péntekre javult meg, így kicsit kitoltuk, és csak vasárnap jöttünk haza. Majd legközelebb akkor :)
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

hq_Reflected írta:Ha minden jól megy sikerül az idei célkitűzés, és a kezemben lehet a szakszó.
Hajrá hajrá :)
Kép
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Én is gratulálok a sikeres feladat végrehajtásodhoz!!!!!! Sikerült megrepülnöm az egyedüli fél órámat. Nagy élmény volt! 28 perc elteltével (1670m-en stabil +2m/s emelésben egész körön még akkor is) megkérdeztem hogy hogy állok idővel? Kár volt. Szóltak hogy megvan és hogy 40 percnél nem lehet hosszabb a feladat végrehajtás...... Féklap ki és jöttem lefelé mint egy meteor....... 38perc repült idővel be is igazolták. A hétvégén szeretném letudni a második fél órámat illetve az oktatós egy órámat..... Ha az időjárás engedi. Augusztusban lesz egy hetes táborunk.Az alatt annyi feladatot szeretnék elvégezni amennyit csak lehetséges.
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Csodálkozok ,hogy leparancsoltak, nálunk voltak akiknek engedték ,hogy fent maradjanak egy órát, és azzal letudták a két félórájukat.

Az is igaz mondjuk ,hogy kettészedve jobban begyakorlod az iskolakörről elcsavarást.

Nálatok ott mennyi a plafon egyébként?
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Nem tudom, hogy ez mennyire függ a klubtól, de nálunk is az volt, hogy az elküldött feladatnak megfelelő idő után le is kell szállni (hazaérkezést is tervezned kell, nem csak repkedsz mint az önfeledt molylepke). Nincs olyan, hogy elmész fél órára, és megcsinálod a 3-at, ha már úgy alakult. Mert nem az volt a kiírt feladat.
Kép
Válasz küldése