Oldal: 6 / 16

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.17. 13:11
Szerző: VO101_tvr
A megváltoztatott nézőpontot el lehetne valahogy menteni, hasonlóan, mint ahogy a RoF-ban van? TIR nélkül nagy segítség volna a Mesza kabinjánál. Hiába viszem kissé jobbra a nézőpontot, a shift F1-es Gunsight view-ra váltás törli...
Konkrétan az F1-es Inside view pozícióját szeretném átírni. Valahol .ini file-ban esetleg?

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.17. 14:43
Szerző: Herr Laca
VO101_Tom írta:Kint van a holnapi és a vasárnapi repülési terv. Valszeg a repülőterünk ugyanaz lesz, mint eddig (Coquelles), de pontos infó majd holnap.

Kik jönnek? Jó lenne előre összeállítani a csapatokat, gépkiosztást, satöbbit.
Ja én gyüvök.

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.17. 16:34
Szerző: VO101_Tom
VO101_tvr írta:A megváltoztatott nézőpontot el lehetne valahogy menteni, hasonlóan, mint ahogy a RoF-ban van? TIR nélkül nagy segítség volna a Mesza kabinjánál. Hiába viszem kissé jobbra a nézőpontot, a shift F1-es Gunsight view-ra váltás törli...
Konkrétan az F1-es Inside view pozícióját szeretném átírni. Valahol .ini file-ban esetleg?
Sajnos nem tudok ilyenről...?

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.17. 16:45
Szerző: VO101_tvr
Választhattak volna taktikusabb megközelítést is a bombázóknak :D nem feltétlen ezt a toronyiránt ... és hazafelé más útvonalat mint odafelé ... na sebaj

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.17. 18:10
Szerző: Savas
VO101_Tom írta:Kint van a holnapi és a vasárnapi repülési terv. Valszeg a repülőterünk ugyanaz lesz, mint eddig (Coquelles), de pontos infó majd holnap.

Kik jönnek? Jó lenne előre összeállítani a csapatokat, gépkiosztást, satöbbit.

Én jövök.

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.18. 00:17
Szerző: VO101_MMaister
Nalam ezerrel beindult a hazfelujitas, a kovetkezo hetekben nem hiszem, hogy tudok jonni.

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.18. 13:22
Szerző: VO101_Sheriff
Kicsit sokat tökölünk a felszállásokkal és emiatt simán magassági fölénybe tudnak kerülni a britek. Tegnap és múlt vasárnap is a nyakunkba esett 2-3 gép, ami miatt eléggé összekavarodtunk és veszteségeink is voltak. Ez ellen tenni kell, mert így már a bevetés elején hátrányba kerülünk.
Mi lenne, ha rögtön belépés után egy géppár - teljesen mindegy, hogy kik - beugrana egy-egy E-3-asba és azonnal elkezdene emelkedni a csatorna felé? 7-8-ig meg sem állnának, ők adnák a magasfedezetet a többieknek.

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.18. 15:19
Szerző: VO101_tvr
Srácok, mi lett a tegnapi műsor vége? Nem indult valami fényesen.
Néhány szó a tegnapi SOWC 5. küldetésről.
Indulás a szokott bázisról. Cél a hajók a Temze torkolatnál ÉNY-i irányban. A küldetés harcászatilag elég gyengén lett megtervezve, mint korábban már írtam is. A kíséretnek szabad vadászat kijelölve a célkörzetben és a bombázók hazavezető útján Dover felett. Ez már jobb ötletnek tűnt.
Mi amolyan monoton beletörődéssel megszokásból elindultunk a bombázóknak jobb kíséretet adni. Eléggé fantáziátlanul. Ráadásul a bombázók későn, 20 perc múlva értek Calais főlé. Az angolok ismét ötletesebbek voltak és előttünk jártak fejben.
Calais-tól északra gyülekező a tenger felett, majd indultunk ÉNY felé max 4000m-en. Tom, Sheriff és én. A többieket (nem VO101) én nem láttam, nem voltak velünk kötelékben. Egyszercsak jön az infó, hogy légvédelmi pamacsok, meg BB21-ben ellenséges vadászok. Szólok is a TS-en, hogy mi is ott vagyunk nem? :-D 2mp múlva nyomjelzők és puffanások... Rúgtam akkorát a pedálba, hogy azonnal bedugózott és lementem 2000-re. Szerencsémre a Hurri nem lőtt pontosan vagy elég közelről. A jobb szárnyam megsínylette ( ágyú, csűrő, ívelő oda lett, amúgy repkedett még a madár) a találatokat. Jeleztem, hogy haza kell mennem. Calais környékén rengetek légvédelmi pamacs látszott, jobbnak láttam kiemelkedni és 4000 körül nézelődni. A tenger felett vagy 5 gép látszott szintben. Utólag kiderült, hogy a Hurrik elkapták a másik kötelékünket is és dogolni kezdtek egyre alacsonyabban. Hubba ugrott is, ha jól emlékszem, de lehet egyéb károk is voltak. Én korábbi eset tanulságaként St Omer-ig mentem el leszállni. Ráadásnak még disconnected-et adott :shock: sőt megadott a csávónak aki rámlőtt.
Tanulságként vitaindítóként volna néhány dolog.
Történelmi tanulság, hogy a bombázókat nem szabad kísérni. A bombázók szemmel tartása, a navigálás, a kötelék tartása rengeteg figyelmet vesz el a légtérfigyeléstől.
A gyülekezési és emelkedési légteret variálni kellene. Most mintha már vártak volna bennünket, vagy nagyon nagy mákjuk volt. Én pl nem tudom, honnan indulnak az angol kötelékek. Nem több mint 25 perc telt el a mission indulása után és az angolok a nyakunkban voltak, szinte a saját repterünk felett. Halkan jegyzem meg, hogy magyar fórumot olvasó kolléga nem repül piros oldalon esetleg? 3 Hurri szétkapta a 8 gépes csapatunkat, amiért le a kalappal előttük. Agresszívan, gyorsan odajöttek, támadtak és lehet még le is léptek? Most olvasom a SOWC fórumon, hogy a 71st Hurri-k voltak négyen és mindannyian túlélték. És eléggé vidáman írnak a tegnapi mission-ről ... "tie up the 109's...mission accomplished "

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.18. 16:05
Szerző: VO101_Tom
Tegnap beszéltem Farberrel, ő is mérges volt, hiszen -elvileg- itt században kellene repülni, és a küldetésekre koncentrálni, amit az angolok egy része teljesen nyilvánvalóan leszar. Ez a két gyerek is (állítólag ketten jöttek át) azonnal indított, és áttolta Fr fölé amíg mi a bombázókra vártunk, ők nem maradtak az angolokkal. Nemtom ezzel mit lehetne csinálni, hogy amíg mi tartjuk magunkat a repülési tervhez, ezek a gyökerek sima dogszerverré degradálják, az ilyen ügyeskedésekkel (mint multkor, akik a leszállókra vadásztak). Mintha ezt mi nem tudnánk megcsinálni. Farber gondolkozik rajta egyébként, hogy most ezt kellene nekünk is, MINDEN század aki belép, azonnal indít, és az angolok felé venni az irányt, és az ő felszálló reptereiken a felszálló gépeiket lőni. (A radar úgyis csak a bombázókat jelzi nekik). Azt is mondta tegnap, hogy elege van abból, hogy csak ücsörög a bombázók mellett, míg az angolok nem is foglalkoznak velük (1-2 hurkányt elszámítva, akik mennek a könnyű killekre).
Na mindegy, majd ma átbeszéljük, hogy mi legyen (hogy az első géppár azonnal felszálljon és emelkedjen, az nem rossz ötlet, de akkor csak olyan menjen, aki látja a kontaktokat és tud tájékozódni a légtérben is (tudja jelezni a helyzetüket és vissza is talál a többiekhez később).

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.18. 17:26
Szerző: VO101_NateDog
Ma sem tudok jönni, jövő héten pedig szintén nem mert Hódmezővásárhelyen leszek. Utána mehet a buli, addig sok sikert!

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.18. 17:38
Szerző: VO101_Sheriff
Az amik úgy csinálták, hogy a bombik útvonala mellett lepakoltak pár osztálynyi vadászt, mindegyiknek volt egy légtere. Aki mellett voltak a bombik azok védték, majd átadták a következő csoportnak. Mi is csinálhatnánk valami hasonló dolgot.

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.18. 17:50
Szerző: VO101_Tom
VO101_Sheriff írta:Az amik úgy csinálták, hogy a bombik útvonala mellett lepakoltak pár osztálynyi vadászt, mindegyiknek volt egy légtere. Aki mellett voltak a bombik azok védték, majd átadták a következő csoportnak. Mi is csinálhatnánk valami hasonló dolgot.
Az amiknak annyival több gépük volt, hogy ha szét is osztották, adott szektorokban akkor is fölényben voltak.
Mi nem lennénk, az angolok tegnap is többen voltak.

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.18. 17:56
Szerző: VO101_Sheriff
VO101_Tom írta: Az amiknak annyival több gépük volt, hogy ha szét is osztották, adott szektorokban akkor is fölényben voltak.
Mi nem lennénk, az angolok tegnap is többen voltak.
Ezert írtam, hogy hasonlót ;)

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.18. 18:06
Szerző: VO101_Tom
Kezd alakulni a mai bevetési terv.
C. Gris Nes-nél (AZ20) a tenger fölött 14:50-kor 3000m fölött lesz a gyülekező. MKHL, JG26, JG27. Együtt emelkedünk, és megpróbáljuk elkapni a Hurkányokat még emelkedés közben. A Spitek elvileg máshol lesznek még ekkor (máshonnan szálnak fel), de ami nagyon fontos a gyorsaság. Aki 14:50-kor nincs ott, az lemarad! Tehát belépünk, indítunk és emelkedünk azonnal. Jó lenne, ha tényleg gyorsan tudnánk felszállni.

Hogy ne legyen laggolás, a magyar skineket innen tegyétek be a cache mappába (C:\Users\Tom\Documents\1C SoftClub\il-2 sturmovik cliffs of dover\cache)

MKHL skinpack cache

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.19. 12:45
Szerző: VO101_MMaister
Hogy alakult a tegnap este? Debriefing?:)

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.19. 14:18
Szerző: VO101_Tom
Alapvetően jól. A nagy össznépi lerohanás nem jött össze, még nem beszéltem Farberrel mi a rák volt náluk, de csomó gépet összetörtek felszállásnál, és nem voltak ott időben. A várakozási légtérben emelkedtünk, mikor megjelent egy valószínűleg angol gép (arra rámozdult Laca és Pogi, de az lelépett) majd négy Spitfire nem sokkal alattunk. Azokat ledogoltuk, de addigra ott voltak a bombázók és a többi angol is. Nagyon sok gépes hirig kezdődött a Francia és az Angol partok közötti légtérben, oda vissza repkedtünk, lövöldöztük az angolokat (a bombázóink viszonylag épségben megúszták, több angol hajót el is süllyesztettek, a küldi ebből a szempontból is sikerült). A 12 magyar közül saját veszteség Tibi, Laca, Savas volt, de azt még nem néztem, ebben volt-e KIA, vagy ugrott mindenki. Mi többiek lőttünk is gépet, haza is értünk, végeredményben jó volt. Volt egy szépségdíjas lelövés is, 76th_Klem -el keveredtem kis dogfightba (a küldi vége felé, amikor már kevesebben voltunk bent, magasabbról ránk csapott, de elég hamar eldobta az energiáját), már épp húzta volna rám egyik ollóban, mikor Pogi oldalról lőtt olyan PK-t neki, hogy én az egész gépét csak egy merő füst és lángpamacsnak láttam. Szép lövés volt. És főleg jókor :P

Küldi közben nem csináltam screenshotot, kötelékben leszállás viszont faszán sikerült. Kigurulás után:
Mellettem Pogi, Dumbo, Nesu, Tvr
Image

Túloldalt:
Safi
Image

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.19. 14:26
Szerző: VO101_Tom
Ja, ez a gyülekezési módszer, hogy a reptér fölött körözünk, ez jobbnak tűnik, mint hogy Calais mellé menjünk ki. Sokkal jobban egyben volt a csapat, mint a többi repkedésnél.

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.19. 14:31
Szerző: VO101_Sheriff
Elvileg TB és Savas KIA lett, bár érdekes a stat oldalukon nem látszik csak a mission descriptionban. Kicsit átláthatatlan ez a stat, csinálhatnának vele valamit.

Azt ne felejtsd ki Tom, hogy a küldi indulása után 10-15 perccel átment diavetítésbe az egész. Nagyon durva volt 5-10 FPS-el repkedni :) De hálistennek nem tartott sokáig, szal azért élvezhető volt.

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.19. 14:35
Szerző: VO101_Tom
Igen, majd mondom Farbernek, hogy a bombázók számát ésszerű határok közt kellene kezelni, mikor azok leléptek, onnantól nem volt gond nálam sem. Te megszámoltad hány bombázó jött? Szerintem 40-50 Ju88-as lehetett.

Re: IL-2 STURMOVIK: Cliffs of Dover

Elküldve: 2012.11.19. 14:50
Szerző: VO101_Tom
Bocs tvr, erre most írnék, tegnap este el voltam havazva a sowc 6 szervezéssel.
VO101_tvr írta:Srácok, mi lett a tegnapi műsor vége? Nem indult valami fényesen.
Néhány szó a tegnapi SOWC 5. küldetésről.
...
Szarul indult, unalamasan fejeződött be. Annál az első rácsapásnál sok időt vesztettünk Calais fölött, a bombázóink már messze jártak mire utánuk tudtunk indulni. Utána senkit nem láttunk a légtérben, úgy szálltunk le. Repkedtünk össze vissza de semmi.
VO101_tvr írta:Történelmi tanulság, hogy a bombázókat nem szabad kísérni. A bombázók szemmel tartása, a navigálás, a kötelék tartása rengeteg figyelmet vesz el a légtérfigyeléstől.
Elvileg úgy kellene kísérni, hogy mi megyünk a kötelék jobb oldalán, a 5/JG27 baloldalt, a 6/JG26 felettük, mögöttük. Ez eddig egyszer sem jött össze, és mondanom sem kell, nem miattunk. A bevetések történelmi küldetések újrajátszása, mi törekszünk arra, hogy legalább a küldi elején tartsuk magunkat ehhez (bár a szombati események miatt ez valszeg változni fog)
VO101_tvr írta:A gyülekezési és emelkedési légteret variálni kellene. Most mintha már vártak volna bennünket, vagy nagyon nagy mákjuk volt. Én pl nem tudom, honnan indulnak az angol kötelékek. Nem több mint 25 perc telt el a mission indulása után és az angolok a nyakunkban voltak, szinte a saját repterünk felett.
Mivel történelmi küldetések újrajátszása ez, a bombázók útvonala adott. Elvileg az angolok nem tudják, hogy melyik napot repüljük, hogy ne tudják megnézni az aznapi bevetéseket, de ha van kis eszük, akkor elég jól meg tudják tippelni. De ennek nem kellett volna gondnak lenni, hiszen ha tartják magukat a szabályokhoz, akkor a hurkányok feladata a bombázók lelövése, a Spiteké a vadászok. Szombaton kiderült, hogy nyilvánvalóan szarnak erre, ezek után majd mi is másképp repülünk.
VO101_tvr írta:Halkan jegyzem meg, hogy magyar fórumot olvasó kolléga nem repül piros oldalon esetleg?
Én nem tudok ilyenről, de csinálhatunk egy zárt fórumot a SOWC megbeszélésekre, és azt a VO101-en kívül csak az látja, aki repül is a küldiben.
VO101_tvr írta:Most olvasom a SOWC fórumon, hogy a 71st Hurri-k voltak négyen és mindannyian túlélték. És eléggé vidáman írnak a tegnapi mission-ről ... "tie up the 109's...mission accomplished "
Igen, elégedett magával, de mint korábban írtam, nekik qrvára nem ez volt a feladatuk. Teljesen mindegy mit mondanak, a Hurrik célpontja a bombázók lettek volna.