És itt még nem ér +7GVO101_MMaister írta: A fejmozgas kovetese 1:1. Tehat ha hatra akarsz nezni, akkor tenyleg hatra kell fordulnod. Ha magad fole, akkor bizony ki kell csavarnod a nyakadat hatrafele. Mindezt csak neheziti, hogy a latotered nem teljes. A DK2 kb 120fokos latoszoget biztosit. Kb. mint egy buvarszemuvegben. Tehat a valosagnal meg jobban kell csavarnod a fejed, amit a rajta levo szemuveg, fejhallgato + kabelek csak nehezitenek.
Raadasul mikozben hatrafele vagy kicsavarodva manoverezned kell, kezelni a botot es a pedalt ami nem konnyu.
Ami egy par fokos fejmozditas TrackIR-el, vagy egy gombnyomas a HAT switch-en, az itt egy faraszto es idoigenyes tornagyakorlat. Legiharc kozben sokkal kevesbe tudod kovetni a helyzetedet, es baromira el is faradsz par perc alatt. Persze mondhatjuk, hogy ez a valosaghu, de a fentiek mellett akkor is oriasi handycap.
Oculus Rift
Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom
- VO101_Mate
- Hozzászólások: 1383
- Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
VO101_Mate írta:
És itt még nem ér +7G
Ugyan, az mar csak aprosag:)
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Engem is ez az atomstabil 75 fps meg a 4K aggaszt, az nagyon brutál hardware-t jelent. Gondolom, hogy a facebook nem a szimulátorosok miatt vette meg az ocolust, kíváncsi vagyok, hogy mennyire tartja fontosnak azt a felbontást, mert jelenleg ez qrva drága mulatság - akár a PC-t akár a kijelzőt nézzük -, viszont ebből tömegterméket akarnak csinálni.
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Az hogy az fb miert vette meg az Oculust csak megtippelni lehet, de legvaloszinubb, hogy szimpla befektetesnek. Nyilvan lesz valami termekcsatolas egy ponton, de nem hinnem, hogy ez a vezerfonal. Az fb mar tul van a csucson, a tulajdonosoknak a penzt uj, felfuto cegekbe kell befektetni.VO101_Tom írta:Engem is ez az atomstabil 75 fps meg a 4K aggaszt, az nagyon brutál hardware-t jelent. Gondolom, hogy a facebook nem a szimulátorosok miatt vette meg az ocolust, kíváncsi vagyok, hogy mennyire tartja fontosnak azt a felbontást, mert jelenleg ez qrva drága mulatság - akár a PC-t akár a kijelzőt nézzük -, viszont ebből tömegterméket akarnak csinálni.
Ami a 4K-t illeti szerintem csak ido kerdese. A full HD-s monitorok es jatekok par eve meg elerhetetlennek tuntek, mara meg ez az alap. A 4K-s kijelzok ara folyamatosan esik, par ev es a HD kijelzok el fognak tunni a polcokrol. Ezzel egyutt a hardware piac is felno a feladathoz. Ez nem holnap lesz, de az oculus sem holnap fog megjelenni 4K-s kijelzovel. Addig is a kisebb felbontasu riftekkel is lehet jatszani, igy is elmeny lesz. A 4k-s oculus pedig nem csak a szimulatorokhoz kell majd, hanem barmilyen minosegi jatekhoz. Az fps jatekosok is igenylik a magas reszletgazdagsagot, es nem a keppontokat akarjak szamolgatni.
- VO101_RatBaG
- Hozzászólások: 607
- Csatlakozott: 2007.10.24. 15:37
egy kis ökörködés wártündérben...
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Kezdhetek spórolni.
http://prohardver.hu/hir/kovetkezo_nyar ... _rift.html
http://prohardver.hu/hir/kovetkezo_nyar ... _rift.html
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Fenyes 2015-øt latok:)
DCS 1944 gepek + EDGE + Oculus, mar csak idøt kell valahonnan szerezni:)
DCS 1944 gepek + EDGE + Oculus, mar csak idøt kell valahonnan szerezni:)
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Hátaz az sajnos egyre kevesebb van...VO101_MMaister írta:Fenyes 2015-øt latok:)
DCS 1944 gepek + EDGE + Oculus, mar csak idøt kell valahonnan szerezni:)
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Hír a 3. verzióról, integrált fülessel együtt jön.
http://www.origo.hu/techbazis/20140921- ... sakja.html
http://www.origo.hu/techbazis/20140921- ... sakja.html
- VO101_RatBaG
- Hozzászólások: 607
- Csatlakozott: 2007.10.24. 15:37
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Hmm...
Force Feedback VR kesztyű, amivel érezni lehet a virtuális objektumok formáit... ez milyen jól jönne az ocolushoz
http://www.bit-tech.net/news/hardware/2 ... dexmo-f2/1
Force Feedback VR kesztyű, amivel érezni lehet a virtuális objektumok formáit... ez milyen jól jönne az ocolushoz
http://www.bit-tech.net/news/hardware/2 ... dexmo-f2/1
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Ez elég komoly lesz
Most anyázhatnak abban a szimulátorban, amiben nincs klikkelős kabin
Ezzel a Leap Motionnal már szemeztem egy ideje, de az első változat rakat kaki volt ami a pontosságot és a sebességet illette, a v2 állítólag villámgyors és nagyon precíz. A hatótávolsága még nem elég egy kabin méreteinek lefedéséhez, de a technológia meggyőzően működik, és ha a hatótávolságot megbízhatóan meg tudnák növelni, akkor remek kiegészítő lehetne ocolushoz.
Most anyázhatnak abban a szimulátorban, amiben nincs klikkelős kabin
Ezzel a Leap Motionnal már szemeztem egy ideje, de az első változat rakat kaki volt ami a pontosságot és a sebességet illette, a v2 állítólag villámgyors és nagyon precíz. A hatótávolsága még nem elég egy kabin méreteinek lefedéséhez, de a technológia meggyőzően működik, és ha a hatótávolságot megbízhatóan meg tudnák növelni, akkor remek kiegészítő lehetne ocolushoz.
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
A nagy nyari akciozas kereteben beneveztem egy Riftre. Hasznal mar valaki ilyet tolunk?
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Nem, de DCS Hunaf csoportban többen is. Te is tag vagy ott, kérdezz nyugodtan.
-
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.10.24. 14:40
Volt ma alkalmam röviden kipróbálni egy havernál (DCS, War Thunder, különböző egyéb VR játékok), hát, döbbenet. Iszonyat mennyit ad hozzá az élményhez. SU 25-ben ökörködve konkrétan ugy éreztem magam, mintha repülőnapon lennék a kabinban.VO101_MMaister írta:A nagy nyari akciozas kereteben beneveztem egy Riftre. Hasznal mar valaki ilyet tolunk?
Minden nagyon pontosan megy, a hozzá adott kézre csatolható kontroller is nagyon pontos. szépen megy, az integrált fülhallgató gagyi egy kicsit.
Ellenben ez a felbontás szerintem simezéshez még mindig messze nagyon kevés. Egyszerűen nem lehet kivenni a távolból semmit.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Igen, akiknek Ocolusuk van, ezt mondják a legnagyobb problémának, a felbontást. Én is kipróbáltam (DK-2-est), szerintem is qrvajó a feeling és qrvaszar a felbontás még...
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Vr játékteremben próbáltam ki az rift mellet a HTC Vive-ot is. A HTC megoldása valahogy jobb kiforrottabb cuccnak tűnt nekem, plusz nem kényszerítik rád a fülest. A felbontás szerintem is kevés, mindkét cég termékénél.
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
VO101_Kurfurst írta:Volt ma alkalmam röviden kipróbálni egy havernál (DCS, War Thunder, különböző egyéb VR játékok), hát, döbbenet. Iszonyat mennyit ad hozzá az élményhez. SU 25-ben ökörködve konkrétan ugy éreztem magam, mintha repülőnapon lennék a kabinban.VO101_MMaister írta:A nagy nyari akciozas kereteben beneveztem egy Riftre. Hasznal mar valaki ilyet tolunk?
Minden nagyon pontosan megy, a hozzá adott kézre csatolható kontroller is nagyon pontos. szépen megy, az integrált fülhallgató gagyi egy kicsit.
Ellenben ez a felbontás szerintem simezéshez még mindig messze nagyon kevés. Egyszerűen nem lehet kivenni a távolból semmit.
Pentek este jottunk haza es vegre tudtam tesztelni a Riftet DCS-el (massal nem probaltam)
1. Elkepesztoen immerziv, konkretan tenyleg a fulkeben erzem magam es tokeletesen visszaadja a 3D-s teret. Foldkozelben, pl leszallasoknal, vizualisan egy az egyben olyan erzes, mint amikor valodi gepben ulok, tokeletesen erezni a gep helyzetet a terben, a tavolsagot a talajhoz. A kabin es az objektumok merete is nagyon jol atjon. Raadasul mivel az itthoni fulkem elrendezese a messzeren alapszik, meg a virtualis kezem labam is pont ott van es ugy mozog mint a valodi:)
2. A fules bar szertintem jo minosegu de en nem hasznalom. Egy perc alatt leszerelheto es hasznalhato a jol bevalt regi fejlhallgato.
3. A felbontas arra mar eleg jo, hogy pl. a messzerben leolvasd a muszereket, de, tavoli celokat megtalalni ikon nelkul kb. eselytelen. A felbontas egy dolog, de a fresnel lencse is mossa a kepet foleg a periferian. A kontraszt es szinvisszaadas szinten nem a csucs. Osszessegeben bar teljesen elvezheto a kepminoseg altalanos repkedesre es ikonos meccsekre, de komolyabb ikon mentes online repulesre szerintem is keves. De ezt meg tesztelni fogom.
4. A fejmozgas kovetese tokeletesen preciz, viszont legteret figyelni es dogolni iszonyatosan melos az 1:1 mozgaskovetes miatt.
5. Engem elsore totalisan kiutott. Pentek este kb 1-1,5 orat jatszottam hirtelen felindulasbol, masnap pedig egesz nap emelyegtem, mintha durvan masnapos lettem volna:) Elkepesztoen fura erzes, mikor a virtualis vilagban pl. allora fekezed a gepet a foldon es erzed, hogy az egyensuly szerveid varjak a megallasbol fakado impulzust, de az nem jon. Ezek a -csak vizualisan erzekelt- gyorsulasok teljesen elinteztek az erzekeimet. Ma ujra beroffentettem, de csak 10 percet mertem tolni vele, es ugy latom fokozatosan kell majd hozzaszokni.
6. A mar 6 eves, de 4,5Ghz-en jaratott 2600k egy GTX1070-el teljesen jol kiszolgalja a riftet.
A visszassagok miatt most kicsit bajban vagyok. Adott egy technologia, ami olyan szinten kozelebb hozta a valosagot, hogy trackIR + monitorra visszaallni nem sok kedvem van. Viszont a kepminoseg (no meg egyelore a rosszullet) miatt nem versenykepes FR repkedesben.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Megvolt a 90 fps atom stabilan? Azt olvastam, hogy a VR különösen érzékeny az fps akadásra, azonnal kikészíti a játékost akinek a fején van a sisak.
Én DK2-est próbálgattam, repkedtem vele egész délután de semmi bajom nem volt sem közben, sem utána. De azon a gépen akadás nélkül futott 75 Hz-en (DK2 nek még annyi kellett)
Én DK2-est próbálgattam, repkedtem vele egész délután de semmi bajom nem volt sem közben, sem utána. De azon a gépen akadás nélkül futott 75 Hz-en (DK2 nek még annyi kellett)
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Nem mertem FPS-t de teljesen siman, akadasmentesen fut. Az az erdekes, hogy kozben en sem voltam rosszul, sot kozvetlenul utana sem, de masnap reggel ki voltam utve. Azert ramerek majd az fps-re.VO101_Tom írta:Megvolt a 90 fps atom stabilan? Azt olvastam, hogy a VR különösen érzékeny az fps akadásra, azonnal kikészíti a játékost akinek a fején van a sisak.
Én DK2-est próbálgattam, repkedtem vele egész délután de semmi bajom nem volt sem közben, sem utána. De azon a gépen akadás nélkül futott 75 Hz-en (DK2 nek még annyi kellett)
Utanaolvasva ugy tunik, hogy teljesen valtozo ki mennyire toleralja, en ugy tunik kevesbe. A jo hir, hogy hozza lehet szokni.