Egyel több repképes mesza van a világban, az amerikai Military Aviation Museum (MAM) restaurált egy Hispano HA1112 Buchon-t, de Daimler-Benz DB 605 hajtóművet tettek bele, így G-4 -es konfigurációval látható majd repnapokon (az egyik videó leírásában a G-5 az tévedés).
Gyöngyösön hétvégén aki odaverte magát vitorlával, az Tranek volt. Honvéd kórházban van, megműtötték, egy csigolyája megrepedt, azt kellett kitámasztani, de már járkálhat, szerdán megy haza. Bazz, ez nem sokon múlt akkor...
VO101_Tom írta:Gyöngyösön hétvégén aki odaverte magát vitorlával, az Tranek volt. Honvéd kórházban van, megműtötték, egy csigolyája megrepedt, azt kellett kitámasztani, de már járkálhat, szerdán megy haza. Bazz, ez nem sokon múlt akkor...
Fb-n már írkál, szerencsére nem lett nagyobb baj.
Bazzz eszemben volt, hogy hatha o volt az, erre tessek:(
Mit lehet tudni? Kotelszakadas volt? Vontatassal vagy csorlovel startolt?
Részleteket nem tudok még.
Nekem Tomcsi száma van meg, neki küldtem is sms-t még aznap, válaszolt is, hogy nem ő, hanem egy barátjával történt a baleset, de azt nem mondta, hogy pont Tranek volt. Csak ma láttam Fb-n, hogy ott írja, hogy a kórházban van, de már jobban van.
VO101_Tom írta:Részleteket nem tudok még.
Nekem Tomcsi száma van meg, neki küldtem is sms-t még aznap, válaszolt is, hogy nem ő, hanem egy barátjával történt a baleset, de azt nem mondta, hogy pont Tranek volt. Csak ma láttam Fb-n, hogy ott írja, hogy a kórházban van, de már jobban van.
Ertem. A lenyeg, hogy meguszta.:/
Majd legyszi irj, ha megtudsz valamit a reszletekrol.
A hivatalos vizsgálat még nem zárult le. Csörlő üzemű felszállásnál rágurult a párhuzamosan kihúzott másik kötélre és azt felkapta a farokcsúszó.Én engedtem el a szárnyvéget úgyhogy premierben láttam.... Nem kell sok fantázia hogy mit jelent...... Szerencsére Tranek a lehetőségekhez mérten a lehető legjobban megoldotta a vészhelyzetet.
Szar látvány volt.
Ú, az nagyon gáz. Szerencsére nálunk soha nem történt ilyen, olyan már volt, hogy kötélszakadás után rajtamaradt kötél a gépen, de hogy elhúzza a másik kötelet is, olyan nem. Nagyon csúnya lehetett akkor ez :/
V.4_TOmCSI írta:A hivatalos vizsgálat még nem zárult le. Csörlő üzemű felszállásnál rágurult a párhuzamosan kihúzott másik kötélre és azt felkapta a farokcsúszó.Én engedtem el a szárnyvéget úgyhogy premierben láttam.... Nem kell sok fantázia hogy mit jelent...... Szerencsére Tranek a lehetőségekhez mérten a lehető legjobban megoldotta a vészhelyzetet.
Szar látvány volt.
azta ez nagyon durvan hangzik:(
Gondolom a masik kotel lerantotta farokkal a gepet. Milyen magasrol esett le?
Szombaton voltam a Duxfordi légisón. Hát, nem volt semmi... bemelegítésként 5 Spitfire szúrta rá a gázt az orrom előtt. Voltak Mustangok, B-17 (amit belülről is végigjártam), Corsair, 2 Bouchon Messzer, Lightning... Azt a hang és sebességérzetet semmilyen videó nem adja vissza. A végén pedig felszállt az összes gép és egy nagy kötelékben áthúztak.
Talaltam egy szuper jo interjut Rick Volker-rel, aki bemutato pilota, tobbek kozott 109E es G-n. Az interjuban rengeteget mesel a ket messzer kulombsegeirol, a veluk valo repulesrol. Egy csomo erdekes tapasztalatarol ezekkel a gepekkel. Osszeveti oket a Spitfire-rel es a Hurricane-el, amit szinten repul. Mar a sztori is zseinialis, ahogy belecsoppent ebbe. Hallgassatok meg!:)