Kint van az új, "naaagy" online war szabálya a sowc fórumon.
http://www.stormofwar.net/t716-bombers- ... gn-up#7345. December 1-én lesz az első küldetés.
A War-ban az MKHL kezdéskor nyolc helyet kap, két schwarm-al is tudunk repülni. Mindenkit kérek akit érdekel, hogy itt, írásban jelezze, hogy jön vagy sem. Ha nem töltjük föl a 8 helyet, akkor ki lesz adva másoknak.
A küldetések vasárnap esténként 20:00 órai kezdettel lesznek repülve, 10 perc warm up time, utána 120 perc küldetés, majd 20 perc van adva a hazatérésre. Mondhatjuk úgy is, hogy ugyanaz mint eddig.
12 hétig fog tartani, a németek feladata különböző célok bombázása Angliában, az angoloké nyilvánvalóan a bombázók lelövése. Fontos a pilóta veszteség, a hadjáratot az a fél nyeri, aki a stratégiai célok mellett a pilóták veszteségét is alacsonyan tudja tartani. Nagyon részletesen és hosszan le van írva, hogy mik a hadjárat céljai, mik a győzelem vagy vereség feltételei, ezeket nem fordítom le, úgyis azoknak érdekes főleg akik a küldiket tervezik.
Gépkiosztás kötött lesz, hasonlóan a Kanalkampf hadjárathoz.
Tehát, kit érdekel?
Bombers over England Online Campaign
Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Jelentkezem, addigra megoldom a netet.
-
- Hozzászólások: 149
- Csatlakozott: 2012.08.07. 20:19
Jelentkezem!
Ha jól emlékszem az eddigi War-okon egyetlen missziót sem hagytam ki, úgyhogy számíthattok rám.
Viszont össze kellene hozni egy rendszert, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen vakarózni azon hogy ki milyen gépet kap.
Úgy általában a géppár repülést is át lehetne beszélni,vezér és a kísérő feladata, ki milyen formációban tud repülni ( a 6-ból követést hagyjuk, az semmire sem jó) és hasonló nyalánkságok.
Ha egy géppár (rajról ne beszéljünk, az túl nagy falat az eddigi tapasztalatok alapján) együtt tudna maradni a misszió alatt úgy, hogy a tagjai végig tudják, hogy hol van a másik és fedezni is tudják a másikat, az már nagy előrelépés lenne.
A rádiófegyelmet már csak mellékesen említeném meg.
Persze ezek csak felvetések, nem akarok senkit elriasztani a közös repülésektől.
Ha jól emlékszem az eddigi War-okon egyetlen missziót sem hagytam ki, úgyhogy számíthattok rám.
Viszont össze kellene hozni egy rendszert, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen vakarózni azon hogy ki milyen gépet kap.
Úgy általában a géppár repülést is át lehetne beszélni,vezér és a kísérő feladata, ki milyen formációban tud repülni ( a 6-ból követést hagyjuk, az semmire sem jó) és hasonló nyalánkságok.
Ha egy géppár (rajról ne beszéljünk, az túl nagy falat az eddigi tapasztalatok alapján) együtt tudna maradni a misszió alatt úgy, hogy a tagjai végig tudják, hogy hol van a másik és fedezni is tudják a másikat, az már nagy előrelépés lenne.
A rádiófegyelmet már csak mellékesen említeném meg.
Persze ezek csak felvetések, nem akarok senkit elriasztani a közös repülésektől.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Állandó géppárok kialakítása jó ötlet, támogatom is, csak előbb legyen meg a teljes létszám.
Kötelékben repülést lehetne gyakorolni egyszer, tenni egy kört az angol repterek felé, feltérképezni a Londonhoz közeli és a Nyugat-Angliai repülőtereket (az egész térképen bárhol lehet bevetés, nincs korlátozva semmi).
A rádiófegyelem mellett brevity kódokat is bevezethetnénk, de annak is csak akkor van értelme, ha mindenki elfogadja, megtanulja és használja is. Amit őszintén megmondva eléggé kétlek, lévén a fónia betűzés sem megy mindenkinek, ami mondjuk elég alap dolog lenne...
Kötelékben repülést lehetne gyakorolni egyszer, tenni egy kört az angol repterek felé, feltérképezni a Londonhoz közeli és a Nyugat-Angliai repülőtereket (az egész térképen bárhol lehet bevetés, nincs korlátozva semmi).
A rádiófegyelem mellett brevity kódokat is bevezethetnénk, de annak is csak akkor van értelme, ha mindenki elfogadja, megtanulja és használja is. Amit őszintén megmondva eléggé kétlek, lévén a fónia betűzés sem megy mindenkinek, ami mondjuk elég alap dolog lenne...
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
En is beszallok.
- V.4_Pogi
- Hozzászólások: 124
- Csatlakozott: 2010.03.25. 11:55
Engem is érdekelne a dolog, már amennyire a szabadnapok engedik.
-
- Hozzászólások: 230
- Csatlakozott: 2013.02.12. 00:58
Jelentkezem!
Az állandó vagy viszonylag állandó géppárok kialakítását én is támogatom, mert aki már repült wart online (legyen az mondjuk akár a régi Il-2 is) az tudja, hogy micsoda óriási előny az összeszokottság. (Mondom ezt, mint 1/3-as "árva" )
Egyébként én támogatom a nagyobb kötelékezést is, pontosan a fentiek miatt. Az Il-2-es évek alapján az egyes századok stílusa egy kicsit eltért egymástól, tehát ezt nem ártana figyelembe venni a géppárok kialakításakor. Meg lefektetni pár alapelvet... Nem túl sokat, csak annyit, hogy kialakuljon egy elfogadható géppár rendszer. Tőlem még a brevity kódok is jöhetnek, csak akkor valaki érthetően magyarázza el, hogy miről van szó, és párszor gyakoroljuk el, mondjuk, amikor kötelékben repülést gyakorlunk....
Az állandó vagy viszonylag állandó géppárok kialakítását én is támogatom, mert aki már repült wart online (legyen az mondjuk akár a régi Il-2 is) az tudja, hogy micsoda óriási előny az összeszokottság. (Mondom ezt, mint 1/3-as "árva" )
Egyébként én támogatom a nagyobb kötelékezést is, pontosan a fentiek miatt. Az Il-2-es évek alapján az egyes századok stílusa egy kicsit eltért egymástól, tehát ezt nem ártana figyelembe venni a géppárok kialakításakor. Meg lefektetni pár alapelvet... Nem túl sokat, csak annyit, hogy kialakuljon egy elfogadható géppár rendszer. Tőlem még a brevity kódok is jöhetnek, csak akkor valaki érthetően magyarázza el, hogy miről van szó, és párszor gyakoroljuk el, mondjuk, amikor kötelékben repülést gyakorlunk....
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Az állandó géppárok kialakításának eddig sem volt elvi akadálya, ha egy századból többen jöttek repülni, akkor őket egymás mellé osztottam be eddig is. Ha valakivel sokat repülsz ATAG-on, most sem tilos őt kérni géppárnak. Hogy az önszerveződés miért nem működött, és miért működne parancsszóra nem tudom, egy próbát tehetünk, de szerintem fontosabb lenne az alapelvek pontos rögzítése, mi az ami KÖTELEZŐEN elvárt a géppár vezértől és a kísérőtől, hogy adott szituációban akkor se legyen fejetlenség, ha a harc közben találkozik össze kép gép (amire számtalanszor van példa) ott gyorsan elosztják ki a vezér ki a kísérő, és aszerint dolgoznak tovább.1/3_vszd_Tazar írta:Jelentkezem!
Az állandó vagy viszonylag állandó géppárok kialakítását én is támogatom, mert aki már repült wart online (legyen az mondjuk akár a régi Il-2 is) az tudja, hogy micsoda óriási előny az összeszokottság. (Mondom ezt, mint 1/3-as "árva" )
Egyébként én támogatom a nagyobb kötelékezést is, pontosan a fentiek miatt. Az Il-2-es évek alapján az egyes századok stílusa egy kicsit eltért egymástól, tehát ezt nem ártana figyelembe venni a géppárok kialakításakor. Meg lefektetni pár alapelvet... Nem túl sokat, csak annyit, hogy kialakuljon egy elfogadható géppár rendszer. Tőlem még a brevity kódok is jöhetnek, csak akkor valaki érthetően magyarázza el, hogy miről van szó, és párszor gyakoroljuk el, mondjuk, amikor kötelékben repülést gyakorlunk....
Ha az eddigiekhez képest kicsit szervezettebben akarunk repülni, annak én csak örülök, de mivel itt több, független századból repülünk együtt, ezért kötelezővé nem tehetem. Viszont tartatunk szavazást, és ha a többség megszavazza, akkor az online warokon való részvétel feltétele lehet ezeknek a használata (ami bizonyos mértékű kötöttséget jelent, meg majd vizsgázni kell belőle, de végeredményben biztos hasznos lenne).
Hétvégéig összeállítok egy tervezetet ezekre, aztán átbeszéljük.
(A brevity egyébként egy kódtáblázat, amiben kódszavakkal jelentesz különböző szituációkat, amik így nem igényelnek további magyarázatot. Ezt a modern katonai repülésben angolul használják (és mi is használunk már csomó kifejezést ebből), szerintem nekünk is ezt kellene, mert a kódszavak nagy része magyarul sem jelentene többet mint angolul.)
A brevity szavak mellett eljárásokat is lehet rögzíteni, hogyan jelented a szituációt, miket kell mondani, miket felesleges, ezen kívül rádiózási szabályokat, whisper használatát stb.
-
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2013.06.06. 16:53
Na talán igy
Én is megyek, ha nem akadály
Én is megyek, ha nem akadály
- Herr Laca
- Hozzászólások: 104
- Csatlakozott: 2011.05.11. 14:47
"A rádiófegyelem mellett brevity kódokat is bevezethetnénk, de annak is csak akkor van értelme, ha mindenki elfogadja, megtanulja és használja is. Amit őszintén megmondva eléggé kétlek, lévén a fónia betűzés sem megy mindenkinek, ami mondjuk elég alap dolog lenne..."
Drága testvírem:) Én magyarul sem tudok rendesen ,ilyet tőlem senki se várjon el:))Alap vagy nem :XD
Bár én tök jól elkolbászolok kísérőként is,osztán ha a parancsnok tudja ezt a szöveget az mán bőven jó.
Drága testvírem:) Én magyarul sem tudok rendesen ,ilyet tőlem senki se várjon el:))Alap vagy nem :XD
Bár én tök jól elkolbászolok kísérőként is,osztán ha a parancsnok tudja ezt a szöveget az mán bőven jó.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Pedig nem nehéz az Laca, és mint mondtam nagy részét már használjuk is. Például amikor mondond, hogy ellenséges kontakt 11 órán kicsit alacsonyabban, valahol ez is brevity (csak nem szabványos), csak ehhez jönnének kiegészítések. Hogy pl az ismeretlen kontakt lehet:
- bandit (nem tudni még, hogy saját vagy ellenség)
- outlaw (feltételezhetően ellenség, mert onnan jön)
- tally (azonosított ellenséges gép, egyenlőre nem faktor)
- hostile (ellenséges gép, akivel harcolni fogunk).
A brevity nem csak a rádióforgalmazás csökkentésére jó, de egyúttal nagyon lerövidíti azt az időt, amennyi alatt az infót átadod a köteléked tagjainak. Ez pedig légi harcban, főleg a kísérőddel használva nagyon hasznos tud lenni. Nem véletlen, hogy a modern légierőkben ezeket nagyon szigorúan használják, nem hülyeségből tanulnak meg többszáz oldalt (nekünk csak párat kellene).
Ha csak géppárvezéreddel tanultatnád meg, azzal sokkal előrébb nem vagy, ha te nem érted, hogy mit mondanak a többiek, és állandóan neki kellene "tolmácsolni", azzal az ő figyelmét osztod meg feleslegesen csak hogy kiszolgáljon téged.
Megcsinálom ezt a doksit, és szavazunk. Látatlanba ne mondjon senki semmit.
- bandit (nem tudni még, hogy saját vagy ellenség)
- outlaw (feltételezhetően ellenség, mert onnan jön)
- tally (azonosított ellenséges gép, egyenlőre nem faktor)
- hostile (ellenséges gép, akivel harcolni fogunk).
A brevity nem csak a rádióforgalmazás csökkentésére jó, de egyúttal nagyon lerövidíti azt az időt, amennyi alatt az infót átadod a köteléked tagjainak. Ez pedig légi harcban, főleg a kísérőddel használva nagyon hasznos tud lenni. Nem véletlen, hogy a modern légierőkben ezeket nagyon szigorúan használják, nem hülyeségből tanulnak meg többszáz oldalt (nekünk csak párat kellene).
Ha csak géppárvezéreddel tanultatnád meg, azzal sokkal előrébb nem vagy, ha te nem érted, hogy mit mondanak a többiek, és állandóan neki kellene "tolmácsolni", azzal az ő figyelmét osztod meg feleslegesen csak hogy kiszolgáljon téged.
Megcsinálom ezt a doksit, és szavazunk. Látatlanba ne mondjon senki semmit.
- Herr Laca
- Hozzászólások: 104
- Csatlakozott: 2011.05.11. 14:47
Megcsinálom ezt a doksit, és szavazunk. Látatlanba ne mondjon senki semmit.[/quote]
Tom:) Nekem sem időm ,sem energiám oldalakat magolni,max rám ragad repkedés közben. Ez fix:))
Eddig is elvoltam magyarul ,asszem ezután sem lesz problémám .de persze ha máshogy gondoljátok azt elfogadom,csak én biztos nem fogok ezzel nyűglődni:)
Géppárazás gyakorlásában benne vagyok ,esténként összeállhatunk ,de ez sem olyan egyszerű azért.
Asszem senkinek sincs ideje annyi,hogy minden nap órákat gyakoroljon,márpedig ez anélkül nem fog menni rendesen.
Tapasztalatom szerint ez évekbe de jó esetben is hónapokba telt annó még a 102 nél ,igaz utána még kérdezni se kellett mert mindent tudtunk. Meg ugye ismerted a másikat ,tudtad mit fog csinálni ,beszélni nem is kellett.
Tom:) Nekem sem időm ,sem energiám oldalakat magolni,max rám ragad repkedés közben. Ez fix:))
Eddig is elvoltam magyarul ,asszem ezután sem lesz problémám .de persze ha máshogy gondoljátok azt elfogadom,csak én biztos nem fogok ezzel nyűglődni:)
Géppárazás gyakorlásában benne vagyok ,esténként összeállhatunk ,de ez sem olyan egyszerű azért.
Asszem senkinek sincs ideje annyi,hogy minden nap órákat gyakoroljon,márpedig ez anélkül nem fog menni rendesen.
Tapasztalatom szerint ez évekbe de jó esetben is hónapokba telt annó még a 102 nél ,igaz utána még kérdezni se kellett mert mindent tudtunk. Meg ugye ismerted a másikat ,tudtad mit fog csinálni ,beszélni nem is kellett.
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Lesz ma war? Ha igen, mikor kezdődik?
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Ez jövő héten kezdődik, ma az Olasz War lesz. Sok G.50, esetleg 1-2 mesza, de az sosem biztos.
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
ok köszi ezt ma én akkor kihagyom.VO101_Tom írta:Ez jövő héten kezdődik, ma az Olasz War lesz. Sok G.50, esetleg 1-2 mesza, de az sosem biztos.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Van egy nagyon fontos új szabály a BoE hadjáratban. A pilótának a szerveren KELL maradnia amíg a pilótájáról értesítést kap. Földet ér, leszáll, KIA, MIA satöbbi. Minden esetben ezt a chatbe be is kell írni! Előfordult, hogy kényszerleszállás után semmilyen infót nem ír ki a chat, ilyenkor még fontosabb beírni, hogy chrash landed in France vagy hasonlót.
KIA esetén is a gépben kell maradni amíg az leér, ellenkező esetben a stat nem regisztrálja rendesen a killt.
Ha valaki kifagyott vagy net elment, visszalépéskor a DISCONNECT vagy a LAUNCHER szavakat kell beírni a chatba.
KIA esetén is a gépben kell maradni amíg az leér, ellenkező esetben a stat nem regisztrálja rendesen a killt.
Ha valaki kifagyott vagy net elment, visszalépéskor a DISCONNECT vagy a LAUNCHER szavakat kell beírni a chatba.
-
- Hozzászólások: 149
- Csatlakozott: 2012.08.07. 20:19
Keresztkérdések:
Ki az aki tud vezetni, és az aki tud kísérni?
Ki milyen feladatot tud (esetleg szeretne) ellátni? (vezér, kísérő, rajparancsnok, repülő célpont,stb.)
Megkérnék minden jelentkezőt, hogy írja le IDE a válaszait.
Ki az aki tud vezetni, és az aki tud kísérni?
Ki milyen feladatot tud (esetleg szeretne) ellátni? (vezér, kísérő, rajparancsnok, repülő célpont,stb.)
Megkérnék minden jelentkezőt, hogy írja le IDE a válaszait.
- Dumbo
- Hozzászólások: 121
- Csatlakozott: 2012.11.20. 19:24
Én kísérést vállalok, esetleg "repülő célpont"
Géppárpk. posztot is el tudom látni, de nem szeretem mert tapasztalatom szerint, 95%-ban a kísérőim önállósítják magukat és szó nélkül eltűnnek a hátam mögül. Meglátnak valamit és már zúgnak rá 1000-rel, tisztelet a kivételnek.
Mondjuk általában a géppárpk-okra is jellemző, hogy a kísérőt lerázandó koloncnak nézik, és megtesznek mindent az elvesztéséért...
Géppárpk. posztot is el tudom látni, de nem szeretem mert tapasztalatom szerint, 95%-ban a kísérőim önállósítják magukat és szó nélkül eltűnnek a hátam mögül. Meglátnak valamit és már zúgnak rá 1000-rel, tisztelet a kivételnek.
Mondjuk általában a géppárpk-okra is jellemző, hogy a kísérőt lerázandó koloncnak nézik, és megtesznek mindent az elvesztéséért...