19:00-ra jó lenne ha itt tudna lenni mindenki.
Sheriff. Te mikor clodoztál utoljára?
AWC bevetések
Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom
- VO101_Sheriff
- Hozzászólások: 1218
- Csatlakozott: 2007.10.23. 22:06
Az a kisebbik gond, viszont közbejött egy kis elintéznivaló, úgyhogy a mait is buktam.
A barátok jönnek mennek, az ellenségek meg csak gyűlnek...
-
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2012.12.16. 00:26
Láttam valamit Angliában, a szárny felett 5 kis pont.
- VO101_tvr
- Hozzászólások: 677
- Csatlakozott: 2007.10.24. 08:44
Srácok ez nagyon durvára sikerült a végén!
Másfél óra őrjáratozás a csatorna és Lymne -Eastchush között, aztán mentünk haza. A repterünkhöz kezdtünk leszálláshoz behelyezkedni alig üzemanyaggal, mikor beérkeztek a Blenheimek... Egyet meglőttem, fordultam a következőre és hátul felbukkant egy Hurri... 0 méteren eltoltam, ott maradt a reptér felett a bombázóit oltalmazni. Ekkor kiírta, hogy kidobták a repterünket. 2-3000 méteren vissza a reptér fölé, addigra ott már szép számmal voltak angolok. Egy Hurrit meglőttem alaposan... Aztán kitérő reptéren köhögő motorral tudtam éppenhogy leszállni.
Ez a radar dolog eléggé aszimetrikusra sikerült. Semmi infonk, hogy a saját reptereink felett mi történik... Ez így azért nem biztos, hogy teljesen korrekt.
Másfél óra őrjáratozás a csatorna és Lymne -Eastchush között, aztán mentünk haza. A repterünkhöz kezdtünk leszálláshoz behelyezkedni alig üzemanyaggal, mikor beérkeztek a Blenheimek... Egyet meglőttem, fordultam a következőre és hátul felbukkant egy Hurri... 0 méteren eltoltam, ott maradt a reptér felett a bombázóit oltalmazni. Ekkor kiírta, hogy kidobták a repterünket. 2-3000 méteren vissza a reptér fölé, addigra ott már szép számmal voltak angolok. Egy Hurrit meglőttem alaposan... Aztán kitérő reptéren köhögő motorral tudtam éppenhogy leszállni.
Ez a radar dolog eléggé aszimetrikusra sikerült. Semmi infonk, hogy a saját reptereink felett mi történik... Ez így azért nem biztos, hogy teljesen korrekt.
- VO101_Mortuus
- Hozzászólások: 773
- Csatlakozott: 2007.10.28. 15:17
Azt kell mondjam, hogy jól csinálták, hogy elrejtették a gépeiket a végéig, és akkor szedték szét a repteret.
Émmegmá' aszittem lőni is fogok valamit, amikor megjelent mögöttem egy hurka. Toltam 1 méterig, aztán vagy elveszített, vagy nem törődött velem. Viszont utána sorban mindenki szállt le, és nem volt kedvem szólózni az angolok ellen
Ellenben nem írt ki landing-et, pedig simán leszálltam. Még vártam is, amíg aztán eltűnt alólam a gép, akkor kiléptem.
Émmegmá' aszittem lőni is fogok valamit, amikor megjelent mögöttem egy hurka. Toltam 1 méterig, aztán vagy elveszített, vagy nem törődött velem. Viszont utána sorban mindenki szállt le, és nem volt kedvem szólózni az angolok ellen
Ellenben nem írt ki landing-et, pedig simán leszálltam. Még vártam is, amíg aztán eltűnt alólam a gép, akkor kiléptem.
Amit ma megtehetsz, azt holnap is.
- VO101_tvr
- Hozzászólások: 677
- Csatlakozott: 2007.10.24. 08:44
Nyilvánvalóan úgy időzítettek, hogy a Messzer durván 1.5 órára elegendő üzemanyagának fogytán már ne találkozzanak vadászokkal a légtérben. Ez majdnem sikerült is nekik, 2-3 rácsapásra volt lehetőség, de üldözésre egyáltalán nem. Ráadásul Hurri-k biztosították is a Blenheim-eket, ami arra is bizonyíték, hogy később, időzítve szállt fel a kötelékük.VO101_tvr írta:Ez a radar dolog eléggé aszimetrikusra sikerült. Semmi infonk, hogy a saját reptereink felett mi történik... Ez így azért nem biztos, hogy teljesen korrekt.
Kiegyenlített gépkiosztás és fegyverzet mellett csak nekik radart adni akkora stratégiai előny, amit nem lehet kompenzálni. Ez most is bebizonyosodott. Különösen, hogy a Messzer üzemanyaga nem teszi lehetővé a 2 órás folyamatos őrjáratozást. Vagy felszállunk az elején és kivárnak vagy a reptéren várunk. De vizuális észleléses riadóstart a Hurri-k ellen azért nem optimális
Innentől kezdve Franciaország felett védelembe szorulunk vagy 19-re lapot húzva támadunk ...
- Herr Laca
- Hozzászólások: 104
- Csatlakozott: 2011.05.11. 14:47
VO101_tvr írta:Nyilvánvalóan úgy időzítettek, hogy a Messzer durván 1.5 órára elegendő üzemanyagának fogytán már ne találkozzanak vadászokkal a légtérben. Ez majdnem sikerült is nekik, 2-3 rácsapásra volt lehetőség, de üldözésre egyáltalán nem. Ráadásul Hurri-k biztosították is a Blenheim-eket, ami arra is bizonyíték, hogy később, időzítve szállt fel a kötelékük.VO101_tvr írta:Ez a radar dolog eléggé aszimetrikusra sikerült. Semmi infonk, hogy a saját reptereink felett mi történik... Ez így azért nem biztos, hogy teljesen korrekt.
Kiegyenlített gépkiosztás és fegyverzet mellett csak nekik radart adni akkora stratégiai előny, amit nem lehet kompenzálni. Ez most is bebizonyosodott. Különösen, hogy a Messzer üzemanyaga nem teszi lehetővé a 2 órás folyamatos őrjáratozást. Vagy felszállunk az elején és kivárnak vagy a reptéren várunk. De vizuális észleléses riadóstart a Hurri-k ellen azért nem optimális
Innentől kezdve Franciaország felett védelembe szorulunk vagy 19-re lapot húzva támadunk ...
Ha nincs radarotok,akkor talán van egy megoldás,de ebbe bele kell egyeznie az ellen oldalnak is.Kijelölt területeken mondjuk 3 AI (de bármennyi lehet ) repkedne,és azok ugye bemondják ha valahol ellenséges gépek vannak a közelben. Ez mondjuk helyettesíthetné a földi megfigyelőket és mégis kaptok némi információt.Ez csak egy ötlet.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
A felszállás remekül sikerült, a 4. percben már levegőben volt minden magyar gép, a gyülekezési légtérben is megtaláltuk egymást. A járőrözés eseménytelen volt, miután Schneiderék támadó köteléke belefutott az angol támadó kötelékbe Ramsgate mellett, elkezdtek harcolni, ami során lelövöldözték az angolokat, viszont azok meg lelövöldözték a Ju 88-asokat, akik próbáltak szétszóródni és fű alatt hazarepülni. Schneider ekkor kért segítséget tőlünk. Mi épp félúton voltunk Lympne és Eastchurch között, ahova korábban kérték, hogy nézzünk át, onnan fordultunk Ramsgate felé. Az alacsonyan harcoló Spitekre ráesve lelőttünk három gépet, majd a Ju 88-asok eltűntek délre. Az angolokat nem kerestük tovább, mert a hazafelé tartó gépek kértek fedezetet Dover és Lympne fölé. Lympne-nél ott voltak Savasék, mi elindultunk Doverig. Lympne-t lebombázta azt az 1-2db 110-es akik elindultak haza. Ekkor hallottuk, hogy St Omernél Spitfire-ek vannak. Nekünk már fogytán volt az üza, ezért mi is elindultunk arra. A Szt Omert támadó Spiteket elzavarták az ott lévő saját vadászok. Mikor Boulogne-ban készültünk leszálláshoz, megjelent ott a maradék három Blenheim és 6 Hurricane. A repteret fél perc alatt elintézték, majd elindultak haza.
Az, hogy Boulogne fedezet nélkül maradt, az Schneider hibája, amikor az öt Spitfire megjelent St Omer fölött azonnal odaküldte a kék csapatot is, mert -lévén ott a gyár is- az a fontosabb célpont. Sajnos a nagy hibát ott vétette a német HQ, hogy nekünk nem szólt senki, hogy Boulogne védtelen, akkor mi sem Dunkerque-nél keressük a hazafelé vergődő Spiteket. Teljesen védtelenül hagyni a repteret úgy, hogy három Blenheim még levegőben volt, ráadásul mi ott lettünk volna fedezetnek, ha tudunk róla, az hatalmas hiba volt. St Omertől Widuék elzavarták a Spiteket -lehet, hogy az angolok épp ezért döntöttek Boulogne bombázása mellett, nem tudni- majd utána indultak vissza. Egyetlen percet késtek, a bombázást nem tudták megakadályozni, de elkapták az angolokat még Boulogne fölött, üldözték hazafelé, le is lelövöldözték nagy részüket. Egyetlen Blenheim jutott az angol partokig, de nem tudni, hogy leszállt-e.
Boulogne kidobásáig egyébként a a tegnapi egy nagyon jó küldi volt, az angol veszteségeket még nem összesítették Schneiderék, de nagy volt. A Stat oldal szerint 13,91 pont lett szétosztva német oldalon, 5,25 az angoloknak, ez 2,5-szeres arány. A német veszteség összesen 10 gép volt (Ellenséges találat miatt elveszett egy E-4, 2 db 110-es, 5 db Ju-88, saját lelövés miatt (!) egy E-1 (Farbert lőtte le a kísérője) és egy Ju-88 (JG4_Falkenberg_1 lőtte le LeLv8_Eba gépét) ), kb ezt az arányt feltételezve 20-25 gépet veszthetett a RAF. Külön pozitívum, hogy mi magyarok egyetlen gépet sem vesztettünk, lőttünk három Spitet tisztán, és egyet megosztva.
A vasárnapi küldi tervezése folyamatban van.
Az, hogy Boulogne fedezet nélkül maradt, az Schneider hibája, amikor az öt Spitfire megjelent St Omer fölött azonnal odaküldte a kék csapatot is, mert -lévén ott a gyár is- az a fontosabb célpont. Sajnos a nagy hibát ott vétette a német HQ, hogy nekünk nem szólt senki, hogy Boulogne védtelen, akkor mi sem Dunkerque-nél keressük a hazafelé vergődő Spiteket. Teljesen védtelenül hagyni a repteret úgy, hogy három Blenheim még levegőben volt, ráadásul mi ott lettünk volna fedezetnek, ha tudunk róla, az hatalmas hiba volt. St Omertől Widuék elzavarták a Spiteket -lehet, hogy az angolok épp ezért döntöttek Boulogne bombázása mellett, nem tudni- majd utána indultak vissza. Egyetlen percet késtek, a bombázást nem tudták megakadályozni, de elkapták az angolokat még Boulogne fölött, üldözték hazafelé, le is lelövöldözték nagy részüket. Egyetlen Blenheim jutott az angol partokig, de nem tudni, hogy leszállt-e.
Boulogne kidobásáig egyébként a a tegnapi egy nagyon jó küldi volt, az angol veszteségeket még nem összesítették Schneiderék, de nagy volt. A Stat oldal szerint 13,91 pont lett szétosztva német oldalon, 5,25 az angoloknak, ez 2,5-szeres arány. A német veszteség összesen 10 gép volt (Ellenséges találat miatt elveszett egy E-4, 2 db 110-es, 5 db Ju-88, saját lelövés miatt (!) egy E-1 (Farbert lőtte le a kísérője) és egy Ju-88 (JG4_Falkenberg_1 lőtte le LeLv8_Eba gépét) ), kb ezt az arányt feltételezve 20-25 gépet veszthetett a RAF. Külön pozitívum, hogy mi magyarok egyetlen gépet sem vesztettünk, lőttünk három Spitet tisztán, és egyet megosztva.
A vasárnapi küldi tervezése folyamatban van.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
-
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2012.12.16. 00:26
Valamit beszélni kellene a rendezőkkel, hogy ha az angoloknak van olyan előnyük ami nekünk nincs(radar, 8k+max.mag.), akkor kompenzálják addig amíg mi se kapjuk meg a radart.
SC50-et meg, Jabo messzert!
Amíg mi nem kapunk radart felesleges egyensúlyról beszélni a két csapat között. Ha lett volna radarunk egy vörös se éri el a partot.
(Pl.: Akkor nem lettünk volna Hubával Calais-tól NY-ÉNY-ra.)
SC50-et meg, Jabo messzert!
Amíg mi nem kapunk radart felesleges egyensúlyról beszélni a két csapat között. Ha lett volna radarunk egy vörös se éri el a partot.
(Pl.: Akkor nem lettünk volna Hubával Calais-tól NY-ÉNY-ra.)
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Nagyon jó a bevetés utánit olvasni, ne hagyjátok abba!
"In thrust we trust!"
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Ez az online war csak részben törekszik a kiegyensúlyozottságra, különben az angoloknak is lenne E-4, és azt nem akarjuk igaz? A német radar is készül, csak lassan haladnak a kódolással. Ezért is nevezik ezt tesztverziónak, emlékeztek? Egyébként én minden debriefnél elmondtam eddig, hogy az angol radar nagy előny nekik, főleg ha mélyen anglia fölött kell kavarni, Schneider viszont ezt nem látja túl nagy előnynek (abba a hibába esik mint Göring ), mert a késleltetés is nagy, meg nem olyan egyszerű ezt valós időben folyamatosan figyelni. Minden egyes alkalommal le kell kérdezni, amit csak a rajpk tud lehívni (1-es lajstomszámmal repülő gépek), és csak szövegesen adja meg, hogy melyik szektorban mit látnak.
Azt sem tudjuk, hogy 5 perc késleltetéssel mi mit láttunk volna a Blenheimekből, ha ők is nullán jönnek (ahogy most is nullán jöttek, csak a cél előtt húzták fel 1000-re) akkor csak 10 km-re a partoktól veszi észre a radar. Ha 300-al repülsz, akkor az 5 perc elég arra, hogy megtegyél 25 kilométert. Vagyis pont akkor kaptuk volna az értesítést, hogy a partjainknál vannak 10km-re, amikor az oldás után elindultak hazafelé, de ehhez kellett volna az is, hogy pontosan abban a pillanatban kérdezd le, ahogy a radar report már jelzi.
Na, a lényeg, hogy Boulogne az tengerparti város, itt lényegtelen, hogy lett volna bármilyen radarunk (egy dologban jelentett volna segítséget, ha jelzi, hogy St Omernél nincsenek Blenheimek). De akkor is valós idejű, állandó felderítés és járőrözés kellett volna, de az meg nem volt, mert a kék csapat összes gépe St Omernél csesztette a Spiteket, nekünk meg erről nem szólt senki.
Azt sem tudjuk, hogy 5 perc késleltetéssel mi mit láttunk volna a Blenheimekből, ha ők is nullán jönnek (ahogy most is nullán jöttek, csak a cél előtt húzták fel 1000-re) akkor csak 10 km-re a partoktól veszi észre a radar. Ha 300-al repülsz, akkor az 5 perc elég arra, hogy megtegyél 25 kilométert. Vagyis pont akkor kaptuk volna az értesítést, hogy a partjainknál vannak 10km-re, amikor az oldás után elindultak hazafelé, de ehhez kellett volna az is, hogy pontosan abban a pillanatban kérdezd le, ahogy a radar report már jelzi.
Na, a lényeg, hogy Boulogne az tengerparti város, itt lényegtelen, hogy lett volna bármilyen radarunk (egy dologban jelentett volna segítséget, ha jelzi, hogy St Omernél nincsenek Blenheimek). De akkor is valós idejű, állandó felderítés és járőrözés kellett volna, de az meg nem volt, mert a kék csapat összes gépe St Omernél csesztette a Spiteket, nekünk meg erről nem szólt senki.
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Widuéktól hülyét kaptam hogy folyamatosan rádióztak a mi csatornánkra, sokszor semmit sem értettem abból amit Savasék vagy a többiek mondtak, mert egyszerre beszélt valaki angolul, németül, plussz az aki közölünk rádiózott. Schneiderék támadó köteléke amúgy miért nem jött vissza védekezni a francia partokhoz miután lelövöldözte a bombázókat?
- VO101_tvr
- Hozzászólások: 677
- Csatlakozott: 2007.10.24. 08:44
Érdemes volt megcsinálnod az ábrás segédletet a felszálláshoz! Egy észrevétel még a géppárok rendeződéséhez, nekem bejött eddig. Aki hamarabb a levegőben van figyeli a felszálló gépeket és mikor a párja szól, hogy beszúrja a gázt, onnantól figyeli, jól észrevehető és leborítva csatlakozik. Könnyebb mint a légtérben körözgető gépek között eligazodni.VO101_Tom írta:A felszállás remekül sikerült, a 4. percben már levegőben volt minden magyar gép, a gyülekezési légtérben is megtaláltuk egymást.
...
Mikor Boulogne-ban készültünk leszálláshoz, megjelent ott a maradék három Blenheim és 6 Hurricane. A repteret fél perc alatt elintézték, majd elindultak haza.
A bombázók 2 kört mentek a reptér felett , a második kör után írta ki, hogy vége a reptérnek. Több körre nem is lett volna lehetőségük...
Vki a sárga rajból lent volt a reptéren. Talán Nesu? Akkora hangulatot teremtett a rádióban...
Így utólag azért jól hangzik, hogy Dumboval nekimentünk 3 Blenheim-nek és 6 Hurri-nak 0 méteren. Dumbonak már a futói is kint voltak finalen, onnan emelt vissza. Egy Hurri nagyon kapott, fehér és fekete füstöt húzva indult le a tenger felé, de nyilván hagynom kellett, nagy volt a buli. A stat szerint leszállt...
Annyira nem már volt üzemanyagom, hogy az utolsó két kiemelkedéskor már takarékosságból visszavettem a gázt
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
A hétvégén mi fogjuk vinni a bombázókat Lympne ellen. Kérek önként jelentkező bomber pilótákat, 4 vagy 6 bomber lenne az ideális. Még gondolkozom milyen gépet vigyünk, Schneiderék ajánlgatták tegnap a Ju 87-est, de az szerintem lassú. Igaz, hogy lelövöd vele a hülyébb vadászokat is, de kétlem, hogy olyan sok idióta lenne itt mint az ATAG-on. Most olvasom, a 110-esek járőrözni fognak, keresik a hajóikat. Akkor Ju 87 vagy Ju 88 marad.
De előbb tudni kéne, hogy ki akar bomberbe ülni? Én elviszek egyet.
De előbb tudni kéne, hogy ki akar bomberbe ülni? Én elviszek egyet.
- V.4_Pogi
- Hozzászólások: 124
- Csatlakozott: 2010.03.25. 11:55
Én is viszek egyet,bár öngyilkos küldetés lesz így,hogy van radarjuk...
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Lympne is tengerparti város. Odamegyünk alacsonyan, kidobjuk amit ki kell és pucolunk. A 12 saját gép mellé kapunk még 8 vadászt más századokból. 20 gép lesz egy helyen...
Jó móka lesz meglátod.
De ne az összes, dogfightban járatos ember jöjjön bomberrel, mert tényleg szívás lesz a végén
ATAGon mehetünk pénteken vagy szombaton szimulált bomber küldiket angol repterek ellen. Meg majd megcsináljuk Lympne "makettjét" amire lehet dobálni hét közben...
Jó móka lesz meglátod.
De ne az összes, dogfightban járatos ember jöjjön bomberrel, mert tényleg szívás lesz a végén
ATAGon mehetünk pénteken vagy szombaton szimulált bomber küldiket angol repterek ellen. Meg majd megcsináljuk Lympne "makettjét" amire lehet dobálni hét közben...
- VO101_Mortuus
- Hozzászólások: 773
- Csatlakozott: 2007.10.28. 15:17
Hú én annyira lőttem volna, üzemanyagom is volt, de olyan magányosnak éreztem magam
Köv. küldin 88-ast is elviszek szívesen, ha benne leszek akeretben, de csak zubó, nekem ez a mókolás a célzókészülékkel nem menő vezetés közben Esetleg alacsonytámadás, ahol lehet sorozatban küldeni a csomagokat?
Köv. küldin 88-ast is elviszek szívesen, ha benne leszek akeretben, de csak zubó, nekem ez a mókolás a célzókészülékkel nem menő vezetés közben Esetleg alacsonytámadás, ahol lehet sorozatban küldeni a csomagokat?
Amit ma megtehetsz, azt holnap is.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
A revihez hajolás az működik a játékban és zubónál használni is kell. Meszában nincs rá idő. azért nem használjuk ott.
A zubót én sem 6000-ről gondotlam, hanem a lehető legalacsonyabbról, ahonnan biztonságos.
A zubót én sem 6000-ről gondotlam, hanem a lehető legalacsonyabbról, ahonnan biztonságos.
- VO101_Mortuus
- Hozzászólások: 773
- Csatlakozott: 2007.10.28. 15:17
Az oké, én a bombacélzót nem szeretem birizgálni.
Amit ma megtehetsz, azt holnap is.