
1.
kép
|
1.
Repülés indítása, beálllítások
Letöltés után a
Rotter-Kupa-2011 FPL.file-t változatlan formában be kell
másolni a ProgramFiles/Condor/FlightPlanes/User
mappába. Ezután lehet indítani a programot. Itt a
Free flight (Szabad repülés) gombjának megnyomása után
jelenik meg a Flight planner (Repülés tervező)
panel. Ezen alul, balról-jobbra a második
lehetőséget kell választanunk, a Load (Betöltés)gombot. Itt
egy kisebb panel jelenik meg, ami a gépünkön
tárolt összes repülési tervet megmutatja. Ugyan itt
vannak tárolva a már lerepült és elmentett feladatok FTR és IGC file-i is. Ezen a panelen
a felső sorban balról jobbra szintén a második
lehetőséget választva, a User flightplans
(Felhasználói tervek) megnyomása után a baloldali
nagyobb ablakban megjelennek az elmentett repülési
tervek. Itt a Rotter-Kupa-2011.fpl-t kell
választani és alul az OK gombot megnyomni. Ekkor
jelenik meg az 1. képen látható panel a térképpel.
Miután
megtervezted a feladatot és a repülés megkezdése
előtt a Save (Mentés) gomb
megnyomásával mentsd el a repülési terved! Oly módon
mentsed, hogy a Rotter-Kupa-2011.fpl elé írd be a géped farokjelét,
folyamatos karakterekkel. (pl.:V8-Rotter-Kupa-2011.fpl)
Ez azért szükséges, hogy versenyedet értékelni
tudjuk. Leadás napján csatolnod kell, az FTR és IGC
fájlokkal együtt!
|

2.
kép
|
2.
Időjárás
Az időjárást a
2. képen látható panelről olvashatjátok le. Ennek
beállításánál Magyarország picit átlagon felüli
ritka időjárását vettük
figyelembe.
A felhőalap mértéke is
ezt tükrözi. Az előzetes tesztelések során már 11:00-kor
voltak emelések, és még 18:00 órakor is voltak itt ott
felhőpamacsok. Gyakorlottabb
pilóták számára feltűnik, hogy helyenként talán
átlagon felülinek is mondható az időjárás. Ezzel
csak azt szeretnénk elérni, hogy kevésbé gyakorlott
barátaink is élvezzék a repülés minden percét, ha
már hosszú órákat töltenek a gép előtt.
A tavalyi időjáráshoz képest idén azért vannak változások, (alacsonyabb
felhőalap, szélirány déli,
erős tág emelések, erős aktivitással, valamint
minden változékonyság közepes)
ezzel is ösztönözve mindenkit a repülésre. A
feladat tervezésekor, ügyelj arra, hogy az
időjárást egy picit se módosítsd. Szándékos
módosítás is érvényteleníti a pályázatodat.
|

3.
kép |
3. Indulás Az indulási vonalat 13:00' előtt nem lehet átrepülni! A csatlakozási időn lehet módosítani, lehet próbálkozni, magasságot nyerni, próba indulásokat végezni, de indulni csak 13:00-kor
lehet maximum 1000m magasan. Induláskor zöldre vált
a szektor, és a bal alsó sarokban is kijelzi a
helyes startolásod. Ha szervert nyitsz és úgy repülöd le, akkor a
csatlakozási időt is figyelembe kell venni, mert az
ablak nyitási idő csak a csatlakozási idő leteltével
kezd el visszaszámolni. Ebben az esetben lehet az
időbeállításokon picit korrigálni. (Pl.:Ha 13:00-kor
tervezel indulni, és az ablak nyitás 20 percre, a
szerver ablakban a csatlakozás 10 percre van állítva
akkor a kezdést 12:30-ra kell állítani, akkor az
ablak pontban 13:00-kor nyit.) Ha az indulás 13:00' előtt történik akkor a pályázat úgyszintén érvénytelen.
|

4.
kép |
4. Mentés
A repülési
file-okat a géped farokjelével vagy a saját neveddel
ellátva kell elmentened, repülés után erről ne
feledkezz meg! A játékból való kilépéskor megjelenik
egy panel. Ezen először
a SaveFlightTrack-ot (Repülési nyomvonal
mentése) kell választani. Ez egy új panelt hozz fel,
ahol a kisablakba be kell
írni a farokjeled és/vagy a neved, majd megnyomni az
OK gombot. Ezután meg kell nyitni a Analyse
flight-t. (Repülés elemzés) Itt van lehetőséged
végignézni és elmenteni IGC formátumban is a
repülésedet. Alul, balról-jobba a második gomb az
IGC-export. Itt hasonló módon -mint a flight
track mentésénél-, a kis ablakba beírod az adatokat és
az OK gombbal elmented azt. Véletlenül nem sikerül
elmenteni a LastTrack.frt-ből még lehet újabb
nevesített .ftr és .igc mentést végezni.
|
6. Pályázatok leadása
A pályázatokat
kizárólag e-mailben tudjuk elfogadni az előző
oldalon leirt e-mail címen. Mindenki csak a legjobb
eredményét küldje el. A pályázat tartalma: 1db. IGC, 1db. FTR,
és 1 db. FPL file kell, hogy legyen. (Megnevezés:
farokjel-Rotter-Kupa-2011-kiterjesztés pl.:
V8-Rotter-Kupa-2011.igc .ftr .fpl) Küldhetsz még
képernyő fotókat is, az érdekes, izgalmas szituációkról,
de nem kötelező Van rá mód, akkot tömörítve *.zip-ben
küld el csatolt fájlként.
Fontos!
A feladat szerkesztést csak ilyen módon teheted
meg, az időjárási paraméterek nem
változhatnak. Az időjárás legcsekélyebb és nem
szándékos megváltoztatása
is a versenyből való kizárással jár! Az új task
beállításánál nagyon ügyelj arra, hogy a
felszálláson és leszálláson kívül CSAK 3 fordulópont
szerepelhet,
és ezeket a fordulópontokat csak egyszer
használhatod! A fordulópontok egymáshoz közti minimum távolsága 10 km
lehet!
A felhőrepülés tilos! Ezért 60 büntető pont jár
percenként. De mivel a repülések során mégis
előfordulhatnak beemelkedések, ezért az egész
távon 1 perc, azaz CSAK 60 büntető pont gyűjthető
be. A tiltott szektorok megsértése MÁSODPERCENKÉNT!
200 büntető pontot ér. Tehát azonnal a maximális begyűjthető mennyiség, ezért a tiltott vagy korlátozott szektorok környékén körültekintően és nagy figyelemmel kell repülni.
Figyelem!!! Elfogadni csak 2012. január 21. 16:00, és 22:00
óra között érkezett sikeresen befejezett pályázatokat tudjuk! Senki ne
küldje el hamarabbi időpontban.
Kérdéseiteket a fórumon, a TS-en, vagy e-mailben
tehetitek fel. Mindenkinek eredményes versenyzést
kívánunk!
Condor
Hungary Team
|